مردم عدم شرکت در انتخابات را انتخاب کنند

به نام خداوند جان و خرد
پاینده ایران
مساله انتخابات در نظام جمهوری اسلامی، بخشی از تعارض‌های بنیادین درونی و فروبستگی راه، محکم شدن گره کور و تشدید تنش‌ها برای تسلط بر منابع قدرت و ثروت و از بین رفتن منابع ملی و امید واهی فروختن به ملت است.
با توجه به ایرادات پایه‌ای که در بیانیه‌های پیشین – از سوی حزب پان ایرانیست، نسبت به مساله انتخابات در نظام جمهوری اسلامی- بصورت مفصل مطرح شده؛ و از آنجایی که صف آرایی‌های موجود در صحنه فعلی، نمی‌تواند راهگشا به سوی وضعیت بهتر باشد یا دست کم جریانهایی که بار مبارزه انتخاباتی را به دوش می‌کشند با زبانی باز و مفاهیمی روشن و با سندی مدون نوع نگاه و جایی که اکنون در آن قرار دارند و راهی که باید بروند را توضیح نداده‌اند تا بدانیم با رای مردم قرار است چه کنند و همچنین نسبت خود را با گذشته و آینده روشن نکرده‌اند؛ بلکه با مبهم گویی و به کمک رسانه‌ها و تولید ترس و هیجان، در پی کسب آرا هستند، حزب پان ایرانیست در انتخابات پیش روی شرکت نخواهد کرد و مردم را نیز به عدم شرکت دعوت می‌کند.
طرح‌ها و برنامه‌های متعددی از سوی شبکه‌های قدرت داخلی و خارجی پیگیری می‌شود. در این میان طرح اصلی ملی مفقود است و از این جهت مردم تنها در امتداد اراده و تصمیم‌هایی عمل می‌کنند که الزاما مطابق با منافع و مصالح ملی و تاریخی مان نیست. بارش تبلیغات بر روی مردم از طریق شبکه‌های داخلی و بیرونی در شرایطی که ملت برای حرکت برنامه‌ای ندارد و چنین آگاهی ای تدوین نشده است می‌تواند با تحلیل بردن قوا و مشغول شدن به بازیچه‌ای که حجاب جهل به ضرورت هاست، خطرات پیش روی را تشدید کند.
راه برون رفت از این وضعیت، از راه نزدیک بینی سیاسی و قرار گرفتن در جاذبه رقابت‌های جاری که اغلب رقابت بین باندهای قدرت است که نسبتی با منافع ملی ندارند و اساسا از شناخت مقوله ملی و مصالح آن ناتوانند، حاصل نمی‌شود.
حزب پان ایرانیست با امید و شوقی سرشار و پذیرش مسوولیت ملی خود، به مانند همه افراد شایسته ایرانی در داخل و خارج از کشور، در راستای تحقق فضای مناسب جهت برگزاری انتخابات واقعی، ملی، عادلانه و صحیح کوشش‌های خود را دنبال خواهد کرد.

حزب پان ایرانیست
۹۴/۱۲/۵- تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *