امضای تفاهم نامه اتحاد عربستان با بحرین، توجیه سركوبگری آل سعود

امضای تفاهم نامه اتحاد عربستان با بحرین، توجیه سركوبگری آل سعود

سردمداران آل خلیفه برای توجیه و تمدید حضور نیروهای امنیتی رژیم آل‌ سعود به منظور سركوب مردم بحرین تصمیم دارند كه موضوع  الحاق این كشور به عربستان را در اجلاس امروز شورای همكاری خلیج فارس مطرح كنند.

چهاردهمین نشست مشورتی دوره ای سران كشورهای عضو شورای همكاری خلیج فارس شامل عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، كویت، عمان و بحرین امروز در حالی در ریاض برگزار می شود كه به گزارش خبرگزاری الجزیره، مقرر شده طرح الحاق بحرین به عربستان سعودی در دستور كار این نشست قرار گیرد.

برخی محافل سیاسی و مردمی بحرین و عربستان سعودی با انتقاد از این طرح اعلام كردند چنین طرحی باید ابتدا براساس خواسته مردم و بوسیله رفراندوم عمومی از سوی دو ملت بحرین و سعودی مورد سنجش آرا قرار گیرد.

عربستان طی این مدت از هیچ اقدامی برای كمك به سركوب انقلاب مردم بحرین دریغ نكرده و تصمیم دارد در قالب الحاق بحرین به خاك خود، از به ثمر نشستن انقلاب مردمی این كشور جلوگیری كند.

وزیر اطلاع ‌رسانی رژیم آل ‌خلیفه امروز در گفت و گو با روزنامه آمریكایی ‘اورلاندو سنتینل’ گفت: انتظار می‌رود در نشست امروز شورای همكاری خلیج (فارس)، اتحاد سیاسی نزدیك ‌تری بین عربستان و بحرین اعلام شود.

“سمیرا رجب”  با بیان اینكه شاید دو یا سه كشور این اتحاد را اعلام كنند، افزود: حاكمیت هر یك از این كشورها حفظ شده و آنها عضو سازمان ملل همچنان باقی خواهند ماند و تنها تصمیمات درباره روابط خارجی، امنیتی و اقتصادی

آنها هماهنگ می‌ شود.

این طرح در حالی اعلام می شود كه رییس شورای جمعیت الوفاق بحرین معتقد است چون اتحاد میان عربستان و بحرین با موافقت ملت نیست، باطل است.”جمیل کاظم” با بیان اینكه رژیم آ ل‌خلیفه با این اتحاد سعی دارد، وجود نیروهای امنیتی رژیم آل ‌سعود را توجیه و تمدید كند، می افزاید: اتحاد میان عربستان و بحرین هرگز نمی ‌تواند انقلاب این كشور را متوقف كند.

همچنین واشنگتن نیز طی روزهای گذشته بر خلاف ژست‌های سیاسی ایالات متحده و مدعی دفاع از حقوق بشر با از سرگیری فروش سلاح بر ادامه سركوب تظاهرات تاكید كرد و این در حالیست كه مردم مسلمان بحرین همچنان با چراغ سبز كشورهای غربی به دست آل خلیفه و آل سعود سركوب و شهید می شوند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *