امنیت اجلاس سران عدم تعهد به سپاه واگذار شد

معاون امنیتی استانداری تهران خبر داد:

امنیت اجلاس سران عدم تعهد به سپاه واگذار شد

 

 

صفرعلی براتلو٬ معاون امنیتی استانداری تهران با دفاع از هزینه‌های کلان برگزاری اجلاس عدم تعهد‌ گفت امنیت این اجلاس به سپاه واگذار شده٬ تعطیلی تهران «عاقلانه» است و درباره لطمه اقتصادی این تعطیلی مطالعه‌ نشده است.

آقای براتلو این مطالب را در برنامه «گفتگوی روز» رادیو « گفتگو » بیان کرده و افزوده است حضور هفت هزار مهمان خارجی در این اجلاس٬ «رسوایی بزرگی برای دشمنان» جمهوری اسلامی خواهد بود.

وی در خصوص هزینه‌های برگزاری این اجلاس نیز گفته است: «برگزاری این اجلاس موضوعی ملی است و تنها مختص بخشی از مسئولان نظام و استانداری‌ها نخواهد بود و مردم و دستگاه‌ها باید همکاری کنند.»

هزینه‌های برگزاری این اجلاس به طور رسمی بیش از100 میلیارد تومان اعلام شده است٬ اما مسئولان برگزار کننده آن مدعی هستند ایران تنها بخشی از هزینه ها آن را پرداخت می‌کند.

تهران در زمان برگزاری شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد پنج روز تعطیل خواهد بود که زیان اقتصادی این تعطیلات سه میلیارد دلار  پیش‌بینی شده است.

این در حالی است که آقای براتلو اعلام کرده در خصوص زیان‌های اقتصادی ناشی از تعطیلات پنج روزه تهران هیچ مطالعه‌ای صورت نگرفته است.

مقام‌های جمهوری اسلامی علاوه بر بودجه هنگفتی که برای برگزاری این اجلاس در نظر گرفته‌اند مسئله امنیت آن را نیز بسیار مهم اعلام کرده‌اند.

براتلو در این باره هم گفته که «برقراری امنیت این اجلاس بر عهده سپاه است و به همین منظور سه شورای تامینی را تشکیل» شده است.

احمد رضا رادان،  جانشین فرمانده نیروی انتظامی هم گفته است پلیس در طول مدت برگزاری اجلاس عدم تعهد در تهران در «آماده باش کامل» خواهد بود و با کسی «شوخی ندارد.»

شانزدهمین اجلاس سران عدم تعهد از پنجم تا دهم شهریور در تهران برگزار خواهد شد که مقام‌های جمهوری تلاش‌های گسترده‌ای به منظور بهره‌برداری سیاسی٬ اقتصادی و رسانه‌ای از آن را آغاز کرده‌اند.

 

 

 

 

 

/

/

/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *