بیانیه/ هیچ مرجع و دولت خارجی حق دخالت در امور نظامی و دفاعی ایران را ندارد

بنام خداوند جان و خرد
پاینده ایران

«هیچ مرجع و دولت خارجی حق دخالت در امور نظامی و دفاعی ایران را ندارد»

مدتیست که مذاکرات هسته‌ای بین ایران و۵+۱وارد مرحله جدیدی شده است. ما امیدواریم بحران موجود که یکی از جدی‌ترین بحرانهای سیاسی ایران می‌باشد به طریقه صحیح و اصولی و متناسب با منافع و نیازهای ملی رفع و برطرف شود. حزب پان ایرانیست تحلیل، نظر و ارزیابی خود در زمینه مذاکرات، روند حاضرو پیشنهادات خود را در روزهای آتی منتشر خواهد کرد. اما تایید برخی مفاد و مواد فکت شیت آمریکایی‌ها در سخنان آمانو، رییس آژانس بین المللی انرژی اتمی و اظهارات ناکافی و دوپهلوی مسولان مربوطه داخلی، موضوع را از حوزه مسایل هسته‌ای به سمت مسایل نظامی منحرف کرده است. حزب پان ایرانیست با نظر به منافع، شرافت و اصول زندگی یک ملت اعلام می‌دارد:

۱- مذاکرات هسته‌ای تنها مساله‌ای در حوزه دستاوردهای هسته‌ای در برابر رفع تحریم‌ها می‌تواند باشد و نه در حوزه حقوق هسته‌ای و مسایل نظامی.

۲- هیچ دولت بیگانه و یا سازمان بین المللی حق دخالت یا نظارت بر توانایی‌های نظامی و اموردفاعی ملت ایران را ندارد. طبق حقوق ملت‌ها هیچ یک از دول خارجی و یا سازمانهای بین المللی حق ندارند در اموری که ذاتاً جزو صلاحیت داخلی کشورو ملت ما است، دخالت نمایند.

۳-توانمندی‌های نظامی یک ملت لازمه حفظ شرافت آن ملت است این حوزه در برابر چشمان بیگانه بشدت می‌بایست مراقبت و پاسداری شود، هر نوع کوتاهی در این حوزه بازی با موجودیت و بقا ملت ایران می‌باشد که تاریخِ ملی ما، کسانی که در این حوزه کوتاهی کنند را نخواهد بخشید.

۴- هیچ مسولی به هیچ عنوان و بهانه‌ای حق ندارد قدرت نظامی ایران را تابع نظارت یا اجازه بیگانگان قرار دهد. ملت ایران در امور حیاتی و دفاعی خود نیاز ی به قیم ندارد و در این زمینه و امور دفاعی تنها مرجع تصمیم گیرنده ملت ایران هست و خواهد بود. توان نظامی، موشک‌ها و سیستم دفاعی کشور به هیچ وجه قابل مذاکره نیست.

۵- دولتهای قدرتمند جهانی طی دو جنگ جهانی بی‌طرفی ایران را خلاف قوانین و قواعد حقوقی و اخلاقی نقض کرده و به کمک قوای نظامی اشغال کرده‌اند. کشورهای طرف مذاکره، جملگی طی هشت سال دفاع مقدس حامی و همراه دولت نامشروع و متجاوز بعثی صدام بودند. ملت ایران با تکیه بر چنین تاریخی و نیز تاریخ عمومی ملت‌ها افزایش توان و آمادگی نظامی و دفاعی را حق غیر قابل مذاکره خود می‌داند و این کشور‌ها برای ابراز نظر در این زمینه فاقد صلاحیت هستند.

۶- قطعا همه آحاد ملت از توانایی نظامی کشور دفاع خواهند کرد وکسانی از مسولین که احتمالا در این زمینه کوتاهی کنند و یا راه را برای نفوذ و دخالت بیگانگان در این حوزه بگشایند خائن به کشور و ملت بوده و در برابر ملت و حق دفاع و حیات یک ملت پاسخگو خواهند بود. مسولان باید بدون مماشات وبا پاسخی قاطع و روشن در این زمینه تکلیف را مشخص و روشن کنند. هیچ گونه کوتاهی به هر نوع و نحوی قابل پذیرش نبوده و در این زمینه از حقوق ملت با قدرت و توان دفاع خواهیم کرد.

سازمان جوانان حزب پان ایرانیست
شامگاه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ – تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *