توییتر در ترکیه فیلتر شد/فیس بوک و یوتیوب در انتظار فیلتر

پس از آن که مطالب و فایل‌هایی که نخست‌وزیر ترکیه و نزدیکان او را به فساد متهم می‌کند، در شبکه‌های اجتماعی به‌طور گسترده‌ای منتشر شدند، دولت ترکیه با استناد به حکم دادگاه این کشور شبکه اجتماعی توییتر را پنج‌شنبه شب فیلتر کرد.

download (2)

وب‌سایت روزنامه «حریت»، در این رابطه نوشته است، «رجب طیب اردوغان»، نخست‌وزیر ترکیه، بیستم مارس و یک روز پیش از مسدود شدن توییتر در سخن‌رانی در یک کارزار تبلیغاتی در شهر بورسا گفت «ما اکنون اجازه دادگاه را داریم. من هیچ اهمیتی نمی‌دهم جامعه بین‌المللی چه می‌گوید. همه شاهد قدرت جمهوری ترکیه خواهند بود».

مشاور مطبوعاتی نخست‌وزیر ترکیه در ساعات شب در مورد گفته‌های «اردوغان» گفته است که توییتر به دستورهای دادگاه در ترکیه برای خارج کردن برخی لینک‌ها، بی‌توجهی کرده است.

در بیانیه‌ای که در این مورد منتشر شده آمده است «تا زمانی که توییتر رویکرد خود را در بی‌توجهی به دستور دادگاه تغییر ندهد و آنچه بنا بر قانون باید انجام دهد، انجام ندهد، از نظر فنی چاره‌ای جز مسدود کردن آن برای آسوده کردن شهروندانمان باقی نمی‌ماند».

پیش تر نیز نخست وزیر ترکیه در مصاحبه با شبکه تلویزیون «ای تی وی»  گفته بود : «ما پس از سی‌ام مارس اقدامات جدیدی در این زمینه اتخاذ خواهیم کرد که شامل ممنوعیت یوتیوب و فیس‌بوک است .»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *