حمله خمپاره‌ای داعش به منطقه خضرا در بغداد

غداد در روز سه شنبه بار دیگر شاهد حملات خونین تروریست‌ها بود که در این حملات دستکم 20 نفر جان خود را از دست دادند.
 به گزارش فارس، روز سه شنبه هم شهر بغداد همچون یک هفته گذشته روزی خونین را داشت به طوری که در طی حمله تروریستی در محله طالبیه 20 نفر کشته و بیش از 40 تن نیز زخمی شدند.
انفجار اول در نزدیک یه رستوران در طالبیه که محله‌ای در شرق بغداد است، روی داد و پس از آن یک انفجار دیگر این محله را لرزاند و به فاصله کمی از محل دو انفجار اول انفجار سومی هم به وقوع پیوست.
این درحالی است که صبح سه شنبه نیز انفجار در یک میدان میوه و تره بار در جنوب بغداد منجر به کشته شدم یک نفر و زخمی شدن 10 تن شد.
در میان مناطق مختلف شهر بغداد که در خلال روزهای اخیر شاهد حملات تروریستی بوده‌اند تنها منطقه الخضرا(سبز) بود که به دلیل تدابری امنیتی ویژه اوضاع آرامی داشت اما در سه شنبه این منطقه دیپلماتیک پایتخت عراق هم هدف حملات خمپاره‌ای قرار گرفت.
هرچند داعشی‌ها مدعی شدند که سفارت آمریکا در این منطقه حفاظت شده را با خمپاره هدف قرار دادند ولی مقامات عراقی یا آمریکایی این خبر را تائید نکردند و تاکنون هیچ گزارشی از خسارت‌های مالی یا تلفات جانی این حمله خمپاره‌ای منتشر نشده است.
داعش در یک هفته گذشته به طرز چشم‌گیری حملات تروریستی خود علیه مردم غیر نظامی در شهرهای عراق را افزایش داده است، تروریست‌ها دوشنبه شهر کربلا را به خاک خون کشیدند و انفجار 5 بمب در این شهر منجر به شهادت بیش از 20 نفر شد.
بغداد هم همچون کربلا شاهد حملات تروریستی سلسله‌واری بود که بیشتر این حملات به محله‌های غربی و شمالی این شهر انجام می‌شد که طی این حملات تنها در سه روز 150 نفر کشته شدند.
داعش مسئولیت حملات اخیر را برعهده گرفته است و حملات تروریست‌ها درحالی افزایش یافته است که داعش در روزهای اخیر همزمان با موفقیت ارتش عراق در مقابله با پیشروی این گروه در الانبار در غرب بغداد، به حملات کور علیه غیرنظامیان روی آورده است.
داعش در مناطق جنگی هم همزمان با مشاهده مقاومت نیروهای مقابل یا برای شکستن عملیات تهاجمی نیروهای دشمنش با حملات انتحاری یا انفجار خودروهای بمب‌گذاری شده تلاش می‌کند تا شرایط را به سود خود تغییر دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *