داعش بار دیگر از سمت ترکیه به کوبانی حمله کرد

تروریست های داعش به تهاجم تازه‌ای علیه شهر مرزی کوبانی دست زده‌اند. این حملات تاکنون دست‌کم ۲۵ کشته در پی داشت. مدافعان کوبانی می‌گویند حمله‌کنندگان از خاک ترکیه وارد شدند. ارتش ترکیه این خبر را تکذیب می‌کند.

0,,18069629_303,00

نیروهای گروه تروریستی “دولت اسلامی” روز شنبه(۲۹ نوامبر) برای اولین‌بار از خاک ترکیه بار دیگر به کوبانی حمله کردند. گزارش‌ها حاکی از درگیری شدید میان نیروهای کرد کوبانی با نیروهای گروه دولت اسلامی است.
نیروهای دولت اسلامی در ساعات گذشته دست‌کم ۴ بار به مواضع مختلفی در کوبانی حمله‌ور شدند. به گزارش خبرگزاری‌ها به نقل از شاهدان محلی حملات دست‌کم ۲۵ کشته برجا گذاشته است.
رامی عبدالرحمان، مدیر سازمان “دیده‌بان حقوق بشر سوریه” مستقر در لندن نیز با تایید خبر حملات اعلام کرد:« درگیری‌ها با حمله‌ی دو تن از نیروهای دولت اسلامی به یک پاسگاه دیده‌بانی نیروهای کرد در منطقه‌ی مرزی که ترکیه و کوبانی را جدا می‌کند، در اولین ساعات صبح آغاز شد.»
به گزارش این گروه دو تن از نفرات دولت اسلامی نیز با انجام عملیات انتحاری عده‌ای از نیروهای کرد را کشته و راه را برای پیشروی دیگر نیروهای دولت اسلامی هموار کردند.
هم‌زمان برخی منابع خبری گزارش دادند که دولت اسلامی در حملات امروز خود به کوبانی از تانک نیز استفاده کردند.
نیروهای کرد می‌گویند بمب‌گذار انتحاری از خاک ترکیه وارد خاک کوبانی شد. گروه “دیده‌بان حقوق بشر سوریه” نیز می‌گوید حمله‌کنندگان از خاک ترکیه وارد کوبانی شدند.
مقامات ارتش ترکیه اما این خبر را تکذیب می‌کنند. ارتش ترکیه در بیانیه‌ای رسمی با تایید حمله به کوبانی تاکید کرده که بمب‌گذار انتحاری دولت اسلامی از خاک کشور ترکیه وارد کوبانی نشده است.
حملات مداوم در کوبانی بعد از ماه‌ها محاصره‌ی این شهر کردنشین آغاز شده است. شهر تقریبا از سکنه‌ی غیرنظامی خالی شده است و بیش از ۲۰۰ هزار نفر در مناطق مرزی اطراف آواره شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *