داعش مدعی بریدن سر دومین روزنامه‌نگار آمریکایی شد

تروریست های داعش روز سه شنبه، ۱۱ شهریور، ویدئویی بر روی اینترنت منتشر کرد که حاکی از بریدن سر استیون سوتلوف، روزنامه‌نگار آمریکایی، است.

FDC38C5F-5B2B-46E1-BE41-CFFA116ECD5E_w640_r1_s

به گزارش خبرگزاری رویترز، شخصی که نقاب به صورت زده بود در این ویدئو همچنین تهدید می‌کند که سر دیوید هینز، گروگان بریتانیایی، را نیز خواهند برید.

این گروه اسلامگرای تروریست از دولت‌ها خواسته است تا «این اتحاد شیطانی آمریکایی علیه خلافت اسلامی» را وادار به عقب نشینی کنند.

با این حال، سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه گفت نمی‌تواند فورا گزارش‌های مربوط به کشته شدن این روزنامه نگار آمریکایی را تایید کند.

جاش ارنست به خبرنگاران گفت که اگر چنین ویدئویی وجود داشته باشد به دقت بررسی خواهد شد.

استیون سوتلوف که خبرنگار آزاد بود، در اوت سال ۲۰۱۳ در سوریه ربوده شد. خانم شرلی، مادر این گروگان آمریکایی، ۲۷ اوت امسال در یک نوار ویدئویی از ابوبکر البغدادی، رهبر گروه خودخوانده خلافت اسلامی خواسته بود تا پسرش را آزاد کند.

گروه یاد شده که بر بخش‌های وسیعی از سوریه و عراق تسلط دارد، روز ۱۹ آگوست نیز ویدئویی از بریدن سر جیمر فولی، دیگر روزنامه‌نگار آمریکایی، منتشر کردند.

خلافت اسلامی می‌گوید که این روزنامه‌نگار را به تلافی حملات هوایی آمریکا علیه مواضع خود در عراق به قتل رسانده است.

ویدئوی قتل دومین روزنامه نگار آمریکایی پس از آن منتشر می‌شود که ایالات متحده در ماه  آگوست حملات خود علیه نیروهای خلافت اسلامی را از سر گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *