نشست “روابط ترکیه و آذربایجان و دورنمای آینده” در آنکارا برگزار شد.

 نشست “روابط ترکیه و آذربایجان و دورنمای آینده” در آنکارا برگزار شد.

به گزارش  ” تی ار تی ” ترکیه نشست “روابط ترکیه و آذربایجان و دورنمای آینده” در قیزیلجاحمام آنکارا برگزار شد.  در این نشست کاری تصمیم گرفته شد که اسناد تاریخی مربوط به مهاجرت اجباری ارامنه در اختیار افکار عمومی جهان گذاشته شده و این نشستها به طور دائم برگزار گردد.

دولت ترکیه از سابقه ی نسل کشی ارامنه در پرونده ی خود رنج می برد و می کوشد با استفاده از اختلافات باکو و ارمنستان محل منازعه و حساسیت افکار عمومی را تغییر دهد. دولت ترکیه  درصدد است قتل عام ارامنه را با حوادث
خوجالی گره زده و از بار فشار افکار عمومی جهانی و وجدان بشری بکاهد.  خبرگزاری ” تی آر تی ” در یک اظهار سراسر کذب که از سابقه ی استعمارگری عثمانی و گرایش های پان ترکیستی با رگه هایی از
عثمانی گری نشات می گیرد، بدون توجه به تبار ایرانی مردماران گفت: ملت ترکیه و آذربایجان دو دولت و یک ملت واحدی هستند که به زبان مشترک سخن می گویند.

جای بسیاری شگفتی است که در سکوت رسانه های جمعی ایرانی در حوزه ی ایران بزرگ، رسانه های ترکیه اینگونه فعال هستند، در حالی که این نوع از بیانات شایسته ی ایران و ایرانیان است که از سابقه و حقیقت تاریخی در مورد این نوع از اظهارات برخوردار است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *