عراقچی: اختلافات اساسی هسته‌ای باقی است

عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای پس از پایان گفت‌وگوهای 5 ساعته با نمایندگان 3 کشور اروپایی،ضمن مفید خواندن گفتگوها تاکید کرد اختلافات در موضوعات اساسی همچنان باقی است.

IMAGE635047327529374472

سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای پس از پایان 5 ساعت رایزنی با نمایندگان 3 کشور اروپایی آلمان، انگلستان و فرانسه در گروه 1+5، در گفت‌وگو با فارس، این گفت‌وگوها را مفید خواند و افزود این گفت‌وگوها به درک بیشتر از مواضع طرفین کمک کرد.

وی با یادآوری این نکته که اختلافات در موضوعات اساسی همچنان باقی است خاطرنشان کرد، هدف این مذاکرات رایزنی و آماده‌سازی برای مذاکرات هفته آینده در نیویورک بود.

مذاکرات ایران و 3 کشور اروپایی، امروز پنج‌شنبه طی دو نوبت صبح و بعدازظهر در مقر اروپایی سازمان ملل در شهر وین برگزار شد.

سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه، ریاست هیئت ایرانی در مذاکرات را بر عهده داشتند. هفتمین دور مذاکرات ایران و 1+5 درباره راه حل جامع هسته‌ای، 27 شهریور ماه در نیویورک و در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل برگزار می‌شود.

در حالی ایران و گروه 1+5 پیرامون راه‌حل جامع هسته‌ای تاکنون 6 بار در شهر وین بر سر یک میز به گفت‌وگو نشسته‌اند که علارغم موج تبلیغاتی دولت یازدهم در سال گذشته این مذاکرات دستاورد مثبتی برای ایران به همراه نداشته است. روند وضع تحریم ها در حالی ادامه دارد که طی سال گذشته ایران امتیازات زیادی به طرف مذاکره کننده داده است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *