فرمانده سپاه: در برخورد با تروریست‌ها در خارج از مرز محدودیت نداریم

حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روز پنج‌شنبه (۲۴ مهر) پاکستان را تهدید کرد که اگر به “تعهدات مرزی” خود عمل نکند، ایران وارد عمل خواهد شد و “اشرار” را در آن کشور پیدا و با آن‌ها برخورد خواهد کرد.

0,,17844192_303,00
سلامی با تاکید بر این‌که درحال‌حاضر نظارت سپاه بر “جریانات و گروه‌های معاند” بسیار بالاست، اضافه کرد: «اساس کار ما دخالت در امور هیچ کشوری نیست، اما اگر به تعهدات خود عمل نکنند ما مجبوریم وارد عمل شویم.»

این فرمانده‌ی سپاه پاسداران می‌گوید این نهاد برای برخورد با “اشرار معاند” هیچ‌گونه محدودیتی ندارد و در خارج از خاک کشور نیز با آن‌ها برخورد خواهد کرد.

او اضافه کرد: «ما مرزهای خود را مستحکم و بر مبنای اشراف اطلاعاتی کامل حفاظت می‌کنیم. این اشراف هم درون‌مرزی و هم برون‌مرزی است.»

در پی کشته شدن ۴ مامور نیروی انتظامی در سراوان که هفته‌ی گذشته رخ داد، مقامات مختلفی واکنش نشان داده و پاکستان را متهم کردند که به “خانه امن” تروریست‌ها تبدیل شده است.

حسین‌علی امیری، قائم‌مقام وزیر کشور، گفت ایران از پاکستان انتظار دارد که اجازه ندهد از خاک این کشور علیه ایران اقدام تروریستی صورت گیرد.

ابراهیم رئیسی، دادستان کل کشور، نیز گروه “جندالله” را مسئول حادثه‌ی تروریستی سراوان دانست و گفت که ایران از “جندالشیطان” انتقام خواهد گرفت.

اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده‌ی نیروی انتظامی ایران نیز در پی این حادثه گفت: «برای ما قابل قبول نیست که پاکستان به محل امن تروریست‌ها تبدیل شود.» احمدی‌مقدم گفت که پی‌گیری نیروی انتظامی روشن کرده است که حمله‌کنندگان به ماموران آن نیرو به پاکستان گریخته‌اند.

سراوان یکی از مناطق مرزی بحرانی ایران در استان سیستان و بلوچستان است و تا کنون چندین درگیری و عملیات تروریستی و گروگان‌گیری در این منطقه رخ داده است. در پی به گروگان گرفته شدن ۵ سرباز مرزی در این منطقه در زمستان گذشته، تامین امنیت این منطقه به “سپاه پاسداران” واگذار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *