هشدار پاکستان درباره عبور احتمالی نیروهای ایرانی از مرز

اسلام‌آباد نسبت به اقدام احتمالی ایران در ارسال نیروی نظامی به خاک پاکستان برای آزادسازی مرزبانان ربوده شده ایرانی، هشدار داد.

 

images (6)

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت پاکستان روز سه‌شنبه، ۲۹ بهمن با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که نیروهای ایران «هیچ حقی» برای عبور از مرزهای پاکستان ندارند و چنین کاری «نقض قوانین بین‌المللی» خواهد بود.

این بیانیه واکنشی به سخنان عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور جمهوری اسلامی است که روز دوشنبه گفته بود، اگر پاکستان نتواند در مرزهای خود امنیت ایجاد کند، ایران باید اجازه داشته باشد که به عمق مرزی آن نفوذ کند و امنیت را برقرار سازد.

ربوده شدن ۵ سرباز ایرانی در منطقه مرزی سیستان و بلوچستان که گروه جیش العدل مسئولیت آن را بر عهده گرفته به تنش‌هایی در روابط اسلام‌آباد و تهران منجر شده است.

گزارش‌ها حکایت از آن دارد که سربازان گروگان‌گرفته‌شده به داخل خاک پاکستان منتقل شده‌اند که همین مسئله اعتراض مقامات ایران به اسلام‌آباد را به دنبال داشته است. مقامات ایران می‌گویند که اسلام‌آباد در مبارزه با گروه‌های تروریستی و قاچاقچیان کوتاهی می‌کند، اما اسلام‌آباد این اتهام را نمی‌پذیرد.

در بیانیه دولت پاکستان آمده است که آنها «متاسفند» به‌خاطر سخنانی که از غفلت پاکستان درباره گروگان‌گیری اخیر حکایت دارد چرا که همگان از «اقدامات فعالانه پاکستان در مبارزه علیه گروه‌های تروریستی در گذشته» آگاهند و «ایران نیز به آن اعتراف کرده است».

مقامات ایران در روزهای اخیر رایزنی‌هایی را با پاکستان داشته است که هدف از آن یافتن راه‌حلی برای آزادسازی پنج سربازی‌ست که به گروگان گرفته شده‌اند.

گروه تروریستی جیش العدل آبان ماه سال جاری نیز مسئولیت کشتن ۱۴ مرزبان ایرانی را بر عهده گرفت. گفتنی است پاکستان به محلی برای استقرار گروه های تروریستی تبدیل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *