وزارت خزانه‌داری آمریکا: تامین بودجه تروریست‌های داعش توسط شبکه‌های کویتی

وزارت خزانه‌داری آمریکا اظهار داشت که کویت حجم گسترده‌ای از سرمایه را در اختیار دولت اسلامی (داعش) در عراق و سوریه قرار داده است. وزارت خزانه‌داری آمریکا در این راستا، سه تامین کننده مالی در میان شیخ نشین‌های شورای همکاری خلیج فارس را شناسایی کرده است.

10494588_481834785252527_3089440872287176036_n

دیوید کوهن معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا دراین‌باره بیان داشت: «ما و شرکای بین المللی خود از جمله دولت کویت، نیاز به اقدام فوری و موثر جهت مختل ساختن شبکه تامین مالی تروریست‌ها داریم.»

این اتهامات در حالی برای دومین بار علیه کویت مطرح می‌شود که این کشور یکی از پایگاه هایی است که بیش‌ترین نظامیان آمریکایی در آن حضور دارند و با حال این کشور شورشیان سنی در سوریه را تامین مالی کرده است. گزارش‌ها بیان می‌دارد که القاعده سرمایه و نیاز مالی خود را از طریق جذب سرمایه داران در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی تامین می‌کند.

در میان تامین کنندگان مالی داعش که پیش‌تر شناسایی شدند از دو سرمایه دار کویتی با نام‌های شافی العجمی و حجاج العجمی بعنوان تامین کنندگان مالی وابسته به جبهه النصره برای دفاع از شام و عبدالرحمان العنیزی بعنوان تامین کننده مالی دولت اسلامی (داعش) نام برده شده است.

در اینباره کوهن گفته است: «شافی العجمی، حجاج العجمی و العنیزی از طریق درخواست‌های جمع آوری اعانه در شبکه و رسانه‌های اجتماعی و استفاده از شبکه‌های مالی، بودجه و نیازهای مالی تروریست‌های جهادی در سوریه و عراق را تامین کرده‌اند»

در گزارش وزارت خزانه داری ایالات متحده آمده: العجمی یکی از فعال‌ترین تامین کنندگان مالی جبهه النصره بوده است. این وزارت همچنین بیان داشته که وی به تهیه و قاچاق سلاح برای جبهه النصره بعنوان رقیب داعش اعتراف کرده است. لازم به ذکر است که العجمی به دلیل تامین و انتقال سرمایه به نفع جبهه النصره متهم شده بود.

همچنین وزارت خزانه داری بیان می‌دارد: العنیزی از سال ۲۰۰۸ برای داعش فعالیت می‌کرده و سرمایه مالی را از کویت به سوریه منتقل کرده است. همچنین گفته شده وی جنگجویان خارجی را از سوریه به عراق و همچنین از کویت به افغانستان انتقال داده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا بیان داشته: «العنیزی با القاعده در ایران همکاری داشته و در تسهیل فعالیت‌های تروریستی آنان نقش ایفا کرده است که از جمله می‌توان به همکاری وی در انتقال تروریست های افراط گرا به افغانستان از طریق ایران اشاره کرد».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *