پروژه ویزای مشترک کشورهای عضو شورای همکاری های خلیج فارس

همزمان با اهمیت فزاینده کل منطقه خلیج فارس به عنوان یک قطب تجارت و اقتصاد کشورهای عضو همکاری‌های خلیج فارس، درصدد تقویت توان مالی خود و افزایش پول خرج شده و گردش مالی و تجاری خود هستند که قرار است با دو برابر میزان کنونی در سال 2018 به بیش از 100 میلیاردل دلار امریکا برسد.

این مطلب در گزارش رسمی که از سوی مرکز سفروگردشگری هوشمند منتشر شده، همچنین خبر از طرح‌های گسترده‌تری برای به کارگیری استراتژی گردشگری برای تقویت همکاری میان اعضا و دولت ‌ای عضو داده است.

باتوجه به اقدامات جاری از سوی کشورهای عضو شورای همکاری های خلیج فارس اکنون توان بالقوه برای رشد وایجاد استراتژی‌های یکپارچه برای تقویت همکاری‌ها درمیان دولت های عضو رو به افزایش است. برگزاری همایش تورگردان‌های کشورهای عضو این شورا و همچنین همایش وزرای گردشگری درپی آن با هدف زمینه سازی برای تلاش‌های بیشتر در راستای توسعه بخش گردشگری و صنایع وابسته به آن در منطقه در تمام سطوح از جمله این فعالیت‌هاست.

گزارش ارائه شده نشان می‌دهد که برخلاف فضای ناآرام جاری در خاورمیانه، منطقه وابسته به شورای همکاری‌های خلیج فارس اکنون از رشد قدرتمند گردشگری خارجی دراین منطقه برخورداراست.

طبق همین گزارش شهروندان کشورهای عضو این شورا درسال گذشته بیش از 37 میلیون سفر خارجی داشته‌اند که عربستان سعودی بیشترین تعداد را داشته و با 18 میلیون مسافر بیشتر نسبت به سال پیش از آن به 21 میلیون سفر در سال 2013 رسیده بود. پیش بینی شده است که تعداد سفرشهروندان سعودی تا سال 2018 ارمرز 33 میلیون نیز بگذرد.

هم اکنون درحالی که سفر در کل کشورهای عضو این شورا بی نیاز از ویزا است، کشورهای عضو این شورا قصد دارند تا طرح ویزای واحد به سبک ویزای شینگن را برای گردشگران ومسافران تجاری از 35 کشور عرب به اجرا درآورند.
درنتیجه شهروندان کشورهای سعودی، امارات متحده عربی، کویت، بحرین، قطر و عمان درچارچوب طرح ویزای واحد قادرند آزادانه سفر کنند. این طرح پس از تکمیل ونهایی شدن طرح، از سال 2015 به اجرا درمی‌آید.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *