کشف عملیات بزرگ تروریست ها در تونس

سخنگوی وزارت کشور تونس اعلام کرد که نیروهای وابسته به این وزارتخانه توانسته اند عملیات بزرگ تروریست ها برای ترور سیاستمداران، نیروهای امنیتی، اصحاب رسانه ، شهروندان عادی و حمله به مراکز حساس بویژه در حومه شمالی پایتخت تونس را کشف و خنثی کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی تونس(وات) ، « محمد علی العروی» افزود : 5 گروه تروریستی در این برنامه بزرگ تروریستی بزرگ که قرار بوده است در تونس اجرا شود، دست داشته اند.
وی که در کنفرانسی خبری در یک مقر گارد ملی تونس شرکت کرده بود، خاطرنشان کرد که این برنامه تروریستی بعداز بازداشت « هشام بن رابح» عنصر تروریست مرتبط با این 5 گروه تروریستی فاش شد.
این عنصر تروریست که هنگام فرار به لیبی بازداشت شده است، مسئول هماهنگی با یک تروریست الجزایری به نام « خالد الشایب المکنی» معروف به « لقمان ابو صخر» بوده است.
هشام بن رابح در بازجویی ها اعتراف کرده است که گروه های مناطق سکره ، دارفضال ، جعفر برواد ، الکرم و الشرارده قیروان به ترتیب به سرکردگی « هشام مرسانی»، « سهیل العیساوی»، « معز بن محمود»،« محمدالناصر الدریدی» این برنامه بزرگ تروریستی را طراحی و برای اجرا آماده کرده بودند.
محمد الناصر الدریدی در عملیاتی به همراه دو تن دیگر کشته شد و همزمان دو تروریست دیگر عضو این گروه بازداشت شدند.
به نام سرکرده گروه الشرارده قیروان که در حال فرار است ، اشاره نشده است.
سخنگوی وزارت کشور تونس تاکید کرد که این گروه ها همگی به جریان « انصار الشریعه» که فعالیت آن در تونس ممنوع است، وابسته هستند.
العروی خاطرنشان کرد که نیروهای وزارت کشور تونس در 6 روز گذشته توانسته اند 21 عضو این 5 گروه را بازداشت کنند و 9 تن دیگر از اعضای آنها همچنان فراری هستند.
وی با بیان اینکه ، دوعملیات تروریستی همزمان از جمله برنامه های این 5 گروه بوده است، گفت که از بازداشت شدگان خودروهای بمب گذاری شده، موتورسیکلت ، ادوات ویژه انفجار ، تابلوهای الکترونیکی ، رایانه ها و مواد منفجره لازم برای ساخت بمب کشف و ضبط شده است.
سخنگوی وزارت کشور تونس از ارائه توضیحات بیشتر در این باره بویژه مناطق حساسی که قرار بوده است تروریست ها به آنها حمله کنند، خودداری کرد.
العروی درعین حال تاکید کرد که همکاری و هماهنگی با مقامات الجزایری بخوبی ادامه دارد و دستگاه های امنیتی دو کشور تونس و الجزایر همواره در حال تبادل اطلاعات هستند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *