کمک خلبان هواپیمای جرمن‌وینگز به عمد باعث سقوط هواپیما شده است

مقامات قضایی فرانسه، اعلام کردند این احتمال وجود دارد که کمک خلبان هواپیمای جرمن‌وینگز که روز سه‌شنبه با ١۵٠ سرنشین در جنوب فرانسه سقوط کرد، به صورت عمدی باعث سرنگون شدن هواپیما شده است.

0,,18337018_303,00

شبکه تلویزیونی «یورو نیوز» روز پنج‌شنبه بیست و ششم مارس در این رابطه گزارش داد، برایس رابین، دادستان اصلی شهر مارسی، در جنوب فرانسه ضمن اعلام این خبر در یک کنفرانس خبری گفت که کمک خلبان در کابین کاملن تنها بوده است و عمدن باعث سقوط هواپیما شده است.

بنابه این گزارش «بریس روبَن»، دادستان شهر مارسی، در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که کمک خلبان ایرباس آلمانی در زمانی که خلبان اصلی خارج از کابین بوده در را قفل کرده و دیگر اجازه ورد به کابین را به هیچ کس نداده است.

دادستان مارسی در ادامه سخنانش اظهار داشته است که کمک خلبان که نامش «آندرئاس لوبیتز» بوده، در زمان سقوط هواپیما به تنهایی در کابین خلبانان بوده و به عمد هواپیما را به سقوط واداشته است. دادستان مارسی افزوده است که «اراده‌ای» برای «نابود کردن» هواپیما وجود داشته است.

مقام‌های فرانسه می‌گویند کمک خلبان تا لحظه آخر هشیار بوده و به عمد هواپیما را ساقط کرده است. مکالمات ضبط شده در جعبه سیاه هواپیما نشان می‌دهد که خلبان تا لحظه برخورد هواپیما به کوه، با اصرار و خواهش از کمک خلبان می‌خواسته که در کابین را به روی او باز کند.

دادستان مارسی همچنین با بیان این‌که سرنشینان جرمن‌وینگز تا لحظه آخر از امکان سقوط هواپیما بی‌خبر بوده‌اند و جان خود را از دست داده‌اند، افزوده است نشانه‌ای دال بر اینکه سقوط هواپیما بر اثر عملی تروریستی انجام گرفته در دست نیست، اما هنوز روشن نیست که چرا کمک خلبان ۲۸ ساله تصمیم به سرنگون کردن هواپیما گرفته است.

«بریس روبَن» دادستان مارسی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا کمک خلبان قصد خودکشی داشته گفته است که فکر نمی‌کند هدف او خودکشی بوده چون کسانی که می‌خواهند خودکشی کنند به طور معمول هدفشان از بین بردن خودشان است.

گفتنی است میلاد حجت‌الاسلامی خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم و حسین جوادی خبرنگار روزنامه وطن امروز که برای پوشش دیدارهای تدارکاتی تیم ملی ایران با شیلی در اتریش و سوئد در استکهلم و همچنین پوشش خبری دیدار دو تیم بارسلونا-رئال مادرید به بارسلونا سفر کرده بودند در سقوط هواپیمای ایرباس آلمانی جان باختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *