افزایش توان و تجهیزات بسیج برای سرکوب‌‌

سازمان بسیج طی پنج سال گذشته بیش از ۱۵ هزار پایگاه بسیج ساخته٬ ۵۰۰ گردان امنیتی سازماندهی کرده و در بیش از ۲۱ هزار پایگاه٬ دسته‌های واکنش سریع «بیت‌المقدس» تشکیل داده است.

i24_19370655

نیروی مقاومت بسیج که پس از سال ۸۸ در قالب «سازمان بسیج» فعالیت خود را ادامه می‌دهد دو معاونت «نظامی» و «مقاومت مردمی» به تشکیلات خود افزوده است.

این سازمان همچنین قرارگاهی با عنوان «امام هادی» با هدف هدایت نظامی نیرو‌های بسیج در سپاه‌های استانی راه‌اندازی کرده است.

سازمان بسیج پس از وقایع سال ۱۳۸۸ تعداد پایگاه‌های خود را به بیش از ۳۹ هزار افزایش داده و اعضای آن را قالب دسته، گروهان و گردان «عاشورا» و «الزهراء» سازماندهی کرده است.

در بیش از ۲۱ هزار پایگاه و در قالب هزار و ۵۰۰ گردان٬ دسته‌های واکنش سریع «بیت‌المقدس» هم سازماندهی شده که یکی از وظایف آنها سرکوب اعتراض‌های خیابانی است.

در این پنج سال بیش از ۵۰۰ گردان «امام علی» و «امام حسین» در پایگاه‌های بسیج تشکیل شده که کار این گردان‌ها برخورد تهدید‌های امنیتی اعلام شده است.

سازمان بسیج برای هماهنگی میان پایگاه‌های بسیج و این گردان‌ها شبکه‌ امنیتی «شباب» را هم راه‌اندازی کرده است.

راه‌اندازی «مرکز داده‌ها»٬ «سامانه تصویری» و مرکز تهیه و ارسال پیامک در محیطی «امن» از دیگر فعالیت‌های سازمان بسیج طی این مدت اعلام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *