عربستان به رژیم اسرائیل نفت می‌فروشد

وزیر نفت عربستان تاکید کرد که کشورش آمادگی دارد تا در بازار نفت حتی به اسرائیل هم نفت بفروشد.

139206061155553941059653

به گزارش شبکه العالم، علی نعیمی وزیر نفت عربستان در کنفرانس اخیر سازمان کشورهای صادرکننده نفت (‌اوپک) تاکید کرد که کشورش به هرطرف که مایل باشد از جمله به «اسرائیل» نفت خواهد فروخت.
در اواخر هفته گذشته سازمان اوپک در اقدامی غافلگیر کننده، با وجود کاهش شدید قیمت نفت در بازارهای جهانی طی چند ماه اخیر، سهمیه تولید اعضای خود را کاهش نداد.
در همین حال اظهارات علی النعیمی وزیر نفت عربستان درخصوص فروش نفت به اسرائیل را روزنامه معاریو چاپ اسرائیل منتشر کرده است.
النعیمی در کنفرانس رسمی اوپک با استناد به اظهارات عبدالله بن عبد العزیز پادشاه عربستان بر اهمیت برقراری روابط خوب بین عربستان و کشورهای دیگر تأکید کرد و گفت «کشور یهودی» نیز از این امر مستثنی نیست.
این اظهارات به معنای به رسمیت شناختن تلاشهای رژیم اشغالگر اسرائیل در تبلیغاتش برای تشکیل «کشوریهودی» است.
آل سعود با رژیم اشغالگر اسرائیل روابط تجاری و سیاسی و حتی گردشگری دارد و به تازگی یک شبکه تلویزیونی اسرائیلی در گزارشی تأیید کرد «سعودی‌ها سفر به تل آویو را به سفر لندن ترجیح می دهند» علاوه بر اینکه ریاض و تل آویو همواره در حال هماهنگی هستند تا برنامه های واشنگتن را در منطقه به ویژه با حمایت از تروریستها در سوریه و عراق پیاده کنند.
شاهزاده ترکی فیصل نیز چند ماه پیش در مقاله‌ای در روزنامه هاآرتص چاپ اسرائیل به مقامات اسرائیلی و آمریکایی به شدت ابراز محبت کرد و گفت قصد دارد از « موزه هولوکاست در واشنگتن دیدار کند.»
فیصل همچنین گفته بود که مایل است از اسرائیلی ها و فلسطینیان برای سفر به ریاض دعوت کند و به همراه اسرائیلی ها در کنفرانسها درباره چگونگی تلاش برای حل مشکلات بغرنج شرکت کند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *