داعش مدعی قاچاق مواد رادیو‌اکتیو به اروپا شد

یکی از اعضای گروه داعش با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توییتر، مدعی شد این گروه تروریستی مواد و تجهیزات رادیواکتیو به اروپا قاچاق کرده است.

به گزارش فارس داعش مدعی وجود تجهیزات رادیو‌اکتیو در اروپا شد.«فری‌بیکن» به نقل از یکی از سازندگان تسلیحات برای این گروه تروریستی نوشت که دستگاه‌های رادیو‌اکتیو  به مناطقی نامشخصی در اروپا قاچاق شده‌اند. این خبر را «مسلم‌البریتانی» در شبکه اجتماعی توییتر قرار داده است.
بر اساس این گزارش،خبر یاد شده در حالی منتشر می‌شود که یک روز قبل اخباری مبنی بر دسترسی داعش به بمب‌هایی با قابلیت کشتار بالا منتشر شده بود.گفته می‌شود داعش پس از اینکه بخش تحقیقاتی دانشگاه موصل را در اختیار گرفت، به این تجهیزات که حاوی اورانیوم بودند دسترسی پیدا کرده است.
البریتانی 23 نوامبر نیز پیامی در توییتر قرار داده بود به این مظمون که داعش  در موصل به مواد رادیواکتیو دسترسی پیدا کرده است.
از آنجا که درستی حرف‌های البریتانی مشخص نیست، مقامات آمریکایی از این نگران هستند که اعضای این گروه رادیو‌اکتیو را به خارج از عراق قاچاق کنند.
مقامات آمریکایی و عراقی، سپتامبر گذشته تفاهمنامه‌ای را امضا کردند که بنابر آن با اقداماتی مانند قاچاق که از دید آمریکا تهدیدی جدی محسوب می‌شود مقابله کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *