نرخ آرد نانوایی‌ها ۴۴ درصد گران شد

با افزایش ۳۰ درصدی قیمت نان، اکنون نرخ آرد نیز ۴۴ درصد گران شده تا به این ترتیب تغییری در وضعیت نانوایی‌ها ایجاد نشود.

nan3

به‌ گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) محمدرضا نظر‌نژاد، رئیس اتحادیه نانوایی‌های سنگکی در این‌باره گفت: «ما در صورتی موافق افزایش نرخ نان بودیم که نرخ آرد هیچ تغییری نکند اما با افزایش ۳۰ درصدی نرخ نان شاهد رشد ۴۴ درصدی بهای آرد هستیم.»

نانوایی‌ها پیش از این ۱۰۰ کیسه آرد را دو میلیون و ۴۳۰ هزار تومان تهیه می‌کردند که با افزایش قیمت، ۱۰۰ کیسه آرد را سه میلیون و ۳۵۰ هزار تومان خریداری می‌کنند.

به‌گفته رئیس اتحادیه نانوایی‌های سنگکی در واقع با افزایش نرخ آرد هیچ تغییری در وضعیت نانوایی‌ها به‌وجود نیامده است.

طبق مصوبه جدید دولت از روز از دوشنبه ۱۰ آذر ماه ۳۰ درصد قیمت نان افزایش یافت و قیمت نان سنگک از ۶۰۰ تومان به ۷۸۰ تومان، نان بربری از ۵۰۰ تومان به ۶۵۰ تومان، نان لواش از ۱۶۰ تومان به ۲۰۸ تومان و نان تافتون از ۳۰۰ به ۳۹۰ تومان افزایش یافت. حتی هر قرص نان سنگک در برخی شهرهای ایران ۱۵۰۰ تومان و هر قرص بربری ۱۳۰۰ تومان هم عرضه شد.

دولت با افزایش نرخ نان در نظر دارد مانع از زیان نانوایی‌ها و افت کیفیت نان شود. هم‌زمان با افزایش ۳۰ درصدی قیمت نان، سهمیه آرد نانوایان هم ۲۰ درصد کاهش پیدا کرد.

محمدرضا نظر‌نژاد، آبان‌ماه سال جاری به مسئولان گفته بود که در صورت افزایش بهای نان نباید نرخ آرد افزایش پیدا کند.

آخرین تغییر قیمت نان در ایران خردادماه ۹۱ بود اما نانوایی‌ها با افزایش نرخ آب، برق، گاز و دستمزد کارگران در سال جاری، خواهان افزایش قیمت نان تا ۴۰ درصد شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *