داعش در آستانه دستیابی به سلاح شیمیایی است

برخی منابع عشیره‌ای و میدانی در استان «الانبار» عراق فاش کردند که گروه تروریستی داعش در آستانه دستیابی به سلاح شیمیایی است.

به گزارش یلنا به نقل از روزنامه الشروق تونس، منابع عراقی گفتند که عناصر گروه تروریستی داعش یک کارخانه فسفات را در شهر «القائم» در نزدیکی مرزهای عراق با سوریه به کنترل خود درآوردند.

این منابع افزودند که عناصر داعش پس از پنج روز محاصره این کارخانه و مذاکره با مدیران و مهندسان آن بر سر حفظ جان آن‌ها در مقابل کنترل و اداره این کارخانه توسط داعش به توافق رسیدند.

منابع عراقی تصریح کردند که داعش یکی از اعضای خود به نام «عبدالناصر الدباغ» که یک مهندس متخصص مواد شیمیایی اهل شهر «موصل» است را به عنوان مدیر کارخانه منصوب کرد.

این منابع افزودند که در واحد انبار کارخانه فسفات ۱۲۰کیلوگرم ماده فسفریک و نیز مواد دیگری است که می‌توان از آن‌ها برای ساختن سلاح‌های ممنوعه استفاده کرد.

«نعیم الکعود» یکی از شیوخ عشیره «البونمر» که با داعش درگیر است نیز گفت که در این کارخانه که به کنترل داعش درآمده است، مواد فسفریک وجود دارد که از خطرناک‌ترین مواد شیمیایی است و می‌توان از آن برای ساخت مواد منفجره استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *