١٠ هزار اروپایی به داعش می‌پیوندند

مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه، امروز هشدار داد که حدود ١٠هزار تن از جهادیون اروپایی تا پایان سال جاری میلادی به صفوف گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق خواهند پیوست.

دستگیری دو آلمانی به جرم پشتیبانی از داعش
نخست وزیر فرانسه که این سخن را در مصاحبه با رسانه‌های فرانسوی ایراد می کرد، همچنین یادآورد شد که در حال حاضر ٣ هزار تن از “جهادیون” اروپایی در سوریه و عراق به سر می برند که شمارشان تا تابستان به ۵ هزار نفر و تا پایان سال ۲۰۱۵ به حدود ١٠هزار نفر خواهد رسید.
نخست وزیر فرانسه از این تحول به عنوان تهدید بزرگ امنیتی یاد کرد و افزود که تنها ۱۴۰۰ جهادگرای فرانسوی یا در سوریه و عراق به سر می برند یا از این دو کشور به فرانسه بازگشته اند و یا در تلاش اند که به صفوف “دولت اسلامی” در سوریه و عراق بپیوندند.
نخست وزیر فرانسه سپس افزود تاکنون دست کم ۹۰ جهادگرای فرانسوی در جریان نبردها در سوریه و عراق، سلاح به دست علیه ارزش های کشور فرانسه کشته شده اند.
او همچنین گفت که بلژیک، هلند، دانمارک و انگلستان دیگر کشورهای اروپایی هستند که همانند فرانسه با تهدید نیروهای جهادی به طور جدی روبرو هستند. نخست وزیر فرانسه سپس تأکید کرد که این کشور و دیگر کشورهای اروپایی برای مدت طولانی با تهدید بزرگ امنیتی نیروهای جهادی روبرو خواهند بود.
در مواجهه با این تهدید بزرگ امنیتی، نخست وزیر فرانسه همۀ شهروندان این کشور را به هوشیاری فراخواند و گفت: مقابله با این تهدید نیازمند بسیج جامعه و خانواده ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *