واکنش انگلیس از طرح تشکیل ارتش اروپایی

دولت انگلیس با طرح ارائه شده از سوی رئیس کمیسیون اروپا برای تشکیل ارتش مشترک اروپایی به شدت مخالفت کرده است.

481181_668

به گزارش تسنیم به نقل از اسپاتنیک، سخنگوی دولت انگلیس ضمن مخالفت با طرح ارائه شده توسط ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا، تاکید کرد که موضع ما کاملا شفاف و روشن است. دفاع یک مسئولیت ملی است نه یک مسئولیت در سطح اتحادیه اروپا و هیچ افقی برای تغییر این موضع و تشکیل ارتش اروپایی وجود ندارد.

مایک هوکم سخنگوی حزب استقلال انگلیس نیز تاکید کرد که یک ارتش اروپایی، یک تراژدی برای انگلیس خواهد بود. برخی مقام های دیگر انگلیس نیز مخالفت خود را با ایده تشکیل ارتش اروپایی اعلام کرده اند.

جفری وان اوردن نماینده محافظه کار انگلیس نیز به گاردین گفت که اگر کشور ما با یک تهدید امنیتی جدی روبرو شود، چه کسی هست که ما به او تکیه کنیم، ناتو یا اتحادیه اروپا؟ این سئوال، پاسخ خودش را می دهد.

ارائه این طرح در شرایطی است که انگلیس قصد دارد هزینه های دفاعی خود را کاهش دهد. نتایج گزارشی که توسط موسسه رویال یونایتد سرویس منتشر شده نشان می دهد که احتمالا تا پایان دهه جاری بیش از 30 هزار پرسنل نظامی انگلیس، از ارتش این کشور حذف خواهد شد.

یونکر پیش از این گفته بود که تشکیل ارتش مشترک اروپا می تواند برای مقابله با تهدیدات جدید فراتر از مرزهای اتحادیه اروپا کمک کند و از ارزش های اروپایی نیز دفاع نماید.

وی در ادامه افزود: شما ارتش اروپایی را تشکیل نمی دهید تا خیلی سریع از آن استفاده کنید. ولی تشکیل ارتش مشترک بین کشورهای اروپایی، این پیام را برای روسیه ارسال خواهد کرد که ما برای دفاع از ارزش های اتحادیه اروپا، جدی هستیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *