آمریکا کشورهای حوزه بالتیک را مسلح کرد

آمریکا امروز (دوشنبه) اعلام کرد، بیش از 100 فروند تجهیزات نظامی سنگین شامل تانک و نفربر به کشورهای کوچک حوزه بالتیک که عضو ناتو هستند، تحویل داده تا ارتش‌های این کشورها را برای مقابله با تهدیدات روسیه تقویت کند.

481132_457

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال جان آر. اوکانر، یک مقام ارتش آمریکا که ناظر بر تحویل این تجهیزات نظامی در بندر ریگا، پایتخت لتونی، بود گفت: قرار است با تحویل این تجهیزات سنگین نظامی ما عزم خود را به ولادیمیر پوتین و دولت روسیه در خصوص اینکه می توانیم به طور گروهی به هم کمک کنیم نشان دهیم.

از جمله سلاح‌های تحویل داده شده از سوی آمریکا به کشورهای حوزه بالتیک، تانکهای آبرامز، نفربرهای زرهی برادلی،‌ نفربرهای شاسی‌بلند هاموی و همچنین تجهیزات پشتیبانی هستند.

اوکانر گفت: این ادوات زرهی تا زمانی که برای مقابله با تهاجم روسیه لازم باشند در این کشورها مستقر خواهند بود.

سه کشور کوچک استونی، لتونی و لیتوانی که عضو ناتو و اتحادیه اروپا هستند و ارتش‌های ضعیفی دارند، دریافت کننده این ادوات نظامی هستند. اقدام روسیه در برگزاری چند مانور نظامی در حوزه دریای بالتیک باعث نگرانی این کشورها در خصوص احتمال مداخله کرملین برای بی ثبات کردن آن‌ها شد.

اوکانر گفت:‌ آنچه که ما می خواهیم نشان دهیم ایجاد یک جبهه متحد از شمال تا جنوب است.

چند روز پیش دالیا گریبوسکایته، رییس جمهوری لیتوانی هشدار داد، کشورهای حوزه بالتیک باید آماده دفع هرگونه حمله با اتکا به خود در مدت دست کم 72 ساعت پیش از آنکه ناتو کمک های خود را ارسال کند، باشند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *