اعتراض کارگران فاز‌های ۱۵ و ۱۶ عسلویه

به گزارش ایلنا دور جدید اعتراض کارگران پیمانکاری فازهای ۱۵ و ۱۶ منطقه ویژه عسلویه در واکنش به پرداخت نشدن دو تا پنج ماه مطالبات مزدی‌ که دیروز آغاز شده بود، امروز نیز ادامه یافت.

1

فعالان صنفی جامعه کارگری در منطقه ویژه عسلویه به ایلنا گفته‌اند: به دنبال اقدام اعتراضی که در تاریخ ششم اسفند ماه سال جاری از سوی گروهی از کارگران پیمانکاری شاغل در فازهای ۱۵ و ۱۶ منطقه عسلویه صورت گرفت، گروهی از این کارگران صبح روز گذشته با اجتماع در پشت درب ورودی سایت تاسیسات پتروشیمی از حضور در محل کار خودداری کردند.

این منابع خبری می‌گویند: صبح امروز نیز مانند اقدام اعتراضی روز قبل (17 اسفند) کارگران برای ساعتی از حضور در محل کار خودداری کردند اما در ‌‌نهایت با وعده پیمانکار در محل کار خود حاضر شدند.

گفته می‌شود بیشتر کارگرانی که در این اقدام اعتراضی شرکت کرده بودند از طریق شرکت‌های پیمانکاری «ارش مکانیک»، «توانمند»، «تلاش‌گستر» و «پناه سازان» در پروژه‌های رو به اتمام فازهای ۱۵ و ۱۶ منطقه عسلویه مشغول به کار هستند و برخلاف دیگر کارگرانی که در استخدام سایر شرکت‌های پیمانکاری هستند هنوز مطابات معوقه آن‌ها پرداخت نشده است.

پیش از این فعالان صنفی کارگری در منطقه ویژه عسلویه به ایلنا گفته بودند که در دور اول اعتراضات که روز ششم اسفندماه آغاز شد، دست‌کم کارگران پنج شرکت پیمانکاری «آذران گسترس‌»، «ارشک مکانیک»، «توانمند»، «ونوسان» و «ژرفا» به مدت چهار روز در اعتراض به دریافت نکردن سه تا پنج ماه معوقات مزدی از انجام کار خودداری کرده‌ بودند.

آن‌زمان کارگرانی که از نزدیک شاهد این اقدام اعتراضی بودند به ایلنا گفته بودند که معترضان با بستن درب ورودی کمپ کارگری، از ورود و خورج هرگونه خودرو به داخل کمپ خودداری می‌کنند اما رفت و آمد از سایر ورودی ‌های سایت جریان دارد.

بر اساس این اطلاعات در جریان این اقدام اعتراضی درب‌های کمپ جز برای ورود و خروج ماشین حامل غذا و یا در موارد خیلی ضروری دیگری مانند اعزام آمبولانس بسته شده بود و کارگران شرکت‌هایی که بابت معوقات مزدی طلبکار بودند از ورود و خروج ماشین‌ها به داخل کمپ خودداری می‌کردند؛ بطوری که این وضعیت حتی باعث شده بود تا معدود شرکت‌های پیمانکاری که مطالبت کارگران خود را پرداخت کرده‌اند نیز برای نقل و انتقال کارگران به محل پروژه با مشکل مواجه شوند.

براساس اطلاعاتی که به تازگی بدست آمده است در پی اولین دور این اعتراضی صنفی برخی شرکت‌های پیمانکاری مانند «آزمون فلز»، «ونوسان» و «آذران گس‌تر» معادل یک تا دو ماه از معوقات مزدی کارگران معترض را پرداخت کرده‌اند و در حال حاضر به کار مشغولند اما سایر کارگرانی که هنوز بابت معوقات طلبکار هستند در اقدامات اعتراضی دو روز گذشته شرکت کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *