گزارشی از بازی فوتبال نماینده ایران با الهلال

عصر امروز تیم فولاد ایران به مصاف الهلال عربستان رفت این مسابقات که در چارچوب دیدارهای هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا برگزار می شد با تساوی بدون گل به پایان رسید.

بنا به گزارش منابع ما در ورزشگاه، خوزستانی‌های خونگرم و فوتبال دوست با استقبالی گرم استادیوم را پر کرده و از نماینده کشورمان در این بازیها حمایت کردند.

unnamed (2)

 

در طول بازی هواداران با شور و هیجان و تشویق مداوم خواهان پیروزی نماینده ایران در برابر عربستان شدند.

هواداران با توجه به نقش عربستان در گسترش و ترویج وهابیت و بنیادگرایی در منطقه و نیز نقشی که عربستان و هم پیمانش در ترویج وهابیت در خوزستان دارند؛ در این بازی بطور مستمر با شعار “یا علی مدد” به شکل نمادین بی اثر بودن این تلاش ها را به نمایش گذاشتند .

unnamed (4)

از سوی دیگر در بازی میان تیم های نفت مسجد سلیمان و پرسپولیس که سه روز پیش برگزار شد، رضا کرم الله چعب بازيکن عرب زبان تيم نفت‌مسجدسليمان پس از زدن گل در بازی با در دست گرفتن دو دستمال و انجام رقص بختیاری به شادی پرداخت که نشان از احساس یکپارچگی میان هموطنان در خوزستان است.

01005242

 

گفتنی است در سالهای اخیر سیستم های جاسوسی و امنیتی برخی کشورها کوشیده اند بطور هدفمند و برنامه ریزی شده در غفلت و گاه همراهی برخی مسولان، استادیوم ها را به محلی برای تنازعات مصنوعی هویتی تبدیل کنند و شعارها و پارچه نوشته های تحریک کننده و جهت دار توسط عده ای فریب خورده به استادیوم ها راه یابد. آنها با توجه به اتفاقاتی که در استادیوم ها در برخی کشورهای اروپای شرقی رخ داد و پیامدهای خونینی که به بار آورد ،برنامه هایی برای تبدیل سکوها به محلی جهت بازآفرینی تجربه اروپای شرقی تدوین کرده بودند.

این روند بنظر می رسد به مرور با هشیاری عمومی مردم و توسط خود مردم کنترل شده و با بی اعتنایی یا برخورد با این عوامل کم کم فضای لازم برای ابراز وجود را از دست می دهد و اگر دقت های لازم توسط مسولان و مردم مبذول شود افرادی که معنایی غیر ورزشی از سکوهای استادیوم ها اراده کرده اند بطور کامل ناکام شده و استادیوم ها محلی مناسب برای ورزش دوستان تبدیل شود.

 


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *