گستاخی تلوزیون سعودی نسبت به ایران

تلویزیون آل‌سعود در بخش خبر خود از اهواز بنام «اهواز اشغالی توسط ایران» نام برد.

11072726_429271440584672_1502088657_n

با توجه به افزایش تنش‌های منطقه‌ای و رقابتی که بر سر موازنه قوا در منطقه وجود دارد، آل‌سعود سعی دارد با کلمات و عبارت‌های شیطنت آمیز مواضعی نسبت به کشورمان داشته باشد.

در صفحات مجازی حامیان عربستان با هشتگ «عاصفه الحزم» عبارت‌های تندی نسبت به ایران به کار می رود .آنها مدعی هستند حرکت بعدی عاصفه الحزم همراه با خیزش هوادارانشان، متوجه ایران خواهد بود.

بنظر می رسد به صورت برنامه‌ریزی شده و دقیقی آنها در حال ارسال پیام‌های خاص به استان خوزستان می‌باشند، به طوری که در چند روز گذشته کوشیده اند با پوشش غلو آمیز بازی فوتبال در استان خوزستان و نمایش تحریف یا آگراندیسمان شده احساسات تعدادی اندک از تماشاگران، توجه را به سمت خوزستان جلب کنند.

در عین حال به نظر می رسد هسته‌های متعدد و سازمان یافته‌ای از عناصی خود فروخته و تجزیه طلب در خوزستان بطور هدفمند و طبق برنامه برای ایجاد اشتعال و خوراک رسانه‌ها فعال شده‌اند و می‌کوشند جو روانی ویژه‌ای در راستای سیاست‌های ضد ایرانی بوجود آورند

با دقت در تحرکات اخیر رسانه‌ای می توان فهمید که تمام تلاش دستگاه‌های امنیتی همگرا با عربستان ایجاد ناامنی در خوزستان و ریختن نفت بر روی شعله‌هاست.

گفتنی است در این میان عده ای از عناصر و هسته های فعال در خوزستان در حال ارائه سرویس همزمان به عربستان و داعش هستند. بعید بنظر نمی رسد که عربستان و دیگر کشورها با حمایت از تیم‌های ترور و انتساب آنها به داعش در پی بهره‌برداری دوگانه از حوادث هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *