بیانیه‌ی سازمان جوانان حزب پان‌ایرانیست پیرامون تشدید فشار بر پان ایرانیستها

پاینده ایران

سازمان جوانان حزب پان‌ایرانیست در بیانیه‌های پیشین هشدار داده بود که برنامه‌ای هدفمند و البته غیرمنطقی از سوی معدودی جریانات افراطی در حاکمیت برای اعمال فشار و حذف فعالان پان‌ایرانیست در حال اجرا می‌باشد.

از جمله موارد این برنامه می‌توان به صدور و اجرای احکام سنگین 18 ماه زندان برای حسین شهریاری (فرهنگی بازنشسته، 74 ساله)، 11 سال زندان برای ابوالفضل عابدینی (روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر)، 2 سال و سه ماه زندان برای شاهین زینعلی (فعال دانشجویی) با اتهامات موهوم و واهی اشاره نمود.

این در حالی است که مهندس رضا کرمانی 76 ساله، با سابقه‌ای درخشان در مبارزات ملی و میهنی، در طول سال جاری 4 بار در شهرهای کرج، اهواز و اصفهان بازداشت گردیده و هر بار وسایل منزل ایشان (در کرج) به غارت رفته است؛ آرش کیخسروی (وکیل دادگستری)، فرهاد باغبانی (روزنامه‌نگار) و هومن اسکندری بدون دلایل موجه بازداشت شده‌اند؛ حجت کلاشی پس از گذراندن دوران تبعید سربازی در شهرستان خاش، در سال جاری 2 مرتبه در شهرهای اصفهان و کرج بازداشت شده و هم‌اکنون برای سومین بار به همراه میلاد دهقان به علت شرکت در مراسم بزرگداشت روانشاد دکتر ابراهیم میرانی در اهواز و با بهانه‌ای موهوم در بازداشت به سر می‌برند.

از سال گذشته تا کنون تعدادی دیگر از اندامان حزب پان‌ایرانیست در شهرهای مختلف تحت بازداشت موقت و احضار و بازجویی قرار گرفته و پرونده‌سازی و اعمال فشار و ارعاب، حتی در محیط‌های خصوصی و کاری، بر یاران پان‌ایرانیست در شهرهای تهران، کرج، اصفهان، اهواز، شاهین‌شهر، آبادان و . . . ادامه دارد.

جریانات افراطی در داخل برخی از دستگاه‌های امنیتی به این هم بسنده نکرده و چند هفته پیش، از برگزاری مراسم خاکسپاری محسن پزشکپور (بنیان‌گذار و رهبر نهضت پان‌ایرانیسم) و حتی حضور شاگردان نزدیک وی در مراسم یادبود ایشان جلوگیری کردند.

با توجه به استمرار و تشدید روند فوق، نظر دستگاه‌ها و اشخاص ذیربط و هم‌میهنان گرامی را به نکات زیر جلب می‌نماییم:

–  در طول تاریخ، حاکمیت‌ها، جدا از موقعیت و مشروعیت خود، تلاش داشته‌اند تا با تامین منافع ملی حداکثری، در جلب نظر افکار عمومی داخلی و همچنین تثبیت و ارتقای موقعیت منطقه‌ای و بین‌المللی خود بکوشند. در این راه حاکمیت‌ها، نه تنها خود رویکردی ملی‌گرایانه و ناسیونالیستی را در پیش گرفته‌اند، بلکه حداکثر تلاش را داشته‌اند تا از پتانسیل‌های اجتماعی، فکری و سیاسی ناسیونالیست‌ها به بهترین شکل بهره‌برداری نمایند.

حاکمیتی که بر اساس گفته‌های مسوولین آن بار ادعای مدیریت جهانی (؟!)، ام‌القرای اسلامی (؟!) و ابرقدرت منطقه‌ای (؟!) را بر دوش می‌کشد با بی‌بصیرتی رویه‌ای خلاف روند عرفی فوق را در پیش گرفته و نه تنها موفق به درک و تقویت مفاهیم نظری ناسیونالیسم ایرانی نگردیده، بلکه عامدانه و غیرمنطقی در حذف نیروهای ناسیونالیست و میهن‌پرست گام برداشته است. چنین عملکردی نه تنها در تاریخ ایران و کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه، بلکه در تاریخ بشری و حتی در میان ساختارهای سیاسی عقب‌مانده در آفریقا و آمریکای لاتین هم بی‌سابقه می‌باشد.

پان‌ایرانیستها با سابقه‌ی درخشان و شفاف ملی، در حالی با اتهامات واهی و غیرمنطقی اقدام علیه امنیت ملی و نظایر آن روبرو می‌شوند که بیش از حاکمیت‌ها و دیگر نیروهای سیاسی ایران در راه شناخت و تدوین مبانی نظری مفاهیمی چون منافع ملی و امنیت ملی و تحکیم آن کوشیده‌اند. چنین اتهامات و چنین برخوردهایی ظالمانه و غیرعادلانه با میهن‌پرستان در تاریخ ملت ایران و در تاریخ بشری ثبت گردیده و از یادها نخواهد رفت. بدیهی است استمرار این روند با توجه به مخاطرات عظیم آینده، لطمات و خسارت‌های جبران‌ناپذیری را متوجه ملت ایران و حکومت‌های وابسته به آن خواهد نمود.

–  یاران و اندامان حزب پان‌ایرانیست در کنار دیگر میهن‌پرستان ایران، با تلاشی مضاعف و خستگی‌ناپذیر در راه گسترش آرمان‌های ایران‌پرستانه خواهند کوشید و ظلم‌هایی این چنین را در این راه، با آغوش باز پذیرا خواهند بود، چرا که به تعبیر همرزم در بندمان در حال تجربه‌ی لذت مبارزه هستیم؛ اما با توجه به هشدارهای پیشین، در صورت استمرار این روند از سوی جریانات افراطی، جزییات این ارعاب و تهدیدها را برای قضاوت افکار عمومی و ثبت در تاریخ به آگاهی ملت ایران و رسانه‌های جمعی خواهیم رساند تا مردم ایران  و نسل‌های آتی بدانند چه ظلم‌ها و ستم‌هایی بر میهن‌پرستان در این سال‌های سخت رفته است.

–  حزب پان‌ایرانیست و سازمان جوانان با محکوم نمودن و اظهار تاسف از ادامه‌ی روند زندان و بازداشت پان‌ایرانیست‌ها، خواستار آزادی هر چه زودتر فعالان پان‌ایرانیست می‌باشند. بدیهی است تا رسیدن به این مهم، پان‌ایرانیست‌های داخل وخارج از کشور وظیفه دارند تا با کوششی مضاعف در راه بیان حقیقت و دفاع از یاران زندانی خود بکوشند.

پاینده ایران

سازمان جوانان حزب پان‌ایرانیست

پنجم بهمن ماه 1389 خورشیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *