عزت ابراهیم الدوری، عضو ارشد حزب بعث و حامی تروریست‌های وهابی کشته شد

مقامات ارتش عراق خبر دادند عزت ابراهیم الدوری، عضو ارشد رژیم بعثی عراق و مسئول قتل هزاران نفر از مردم ایران، عراق، کویت و سوریه کشته شده است.

153724_110

بنا به گزارش سازمان جوانان حزب پان‌ایرانیست به نقل از وب سایت خبری السومریة یکی از فرماندهان استان صلاح الدین عراق خبر کشته شدن عزت ابراهیم الدوری را در منطقه حمرین نزدیک حقول علاس تایید کرده است و افزوده است نیروهای ارتش توانسته‌اند در یک عملیات او را غافلگیر کنند. این در حالی است که پس از انتشار این خبر حزب بعث این خبر و تصویر منتشر شده از جنازه عزت ابراهیم را رد کرد. اما ارتش عراق این خبر را به طور رسمی منتشر کرده و در حال حاضر قرار است از جسد عزت ابراهیم آزمایش دی‌ان‌ای گرفته شود.
گفتنی است عزت ابراهیم اوائل هفته جاری پس از گذشت بیش از ۹ سال زندگی در خفا، ناگهان در مقابل دوربین نشست و بیانیه‌ای را در حمایت از سلفی‌گری و وهابیون تندرو منطقه و شاه عربستان سعودی خواند و ضمن حمله به جمهوری اسلامی ایران و شیعیان، از آنچه آن را «انقلاب مردم سوریه» می‌خواند، تمجید کرد.
از معاونت بعث تا سرکردگی وهابیون
وی پیش از این و پس از سرنگونی صدام، آن گونه که برخی رسانه‌ها ادعا کردند مخفیانه به مناطق بیابانی سوریه گریخت تا از شر آمریکایی‌ها در امان باشد. وی سپس با تشکیل جبهه‌ای ائتلافی از گروه‌های تروریستی و شبه‌نظامی فعال در عراق، بار دیگر به عرصه رسانه‌ها بازگشته بود. در آن زمان، ۲۲ گروه تروریستی فعال در کشور عراق که بیشتر آن‌ها را گروه‌های بعثی، تکفیری، وهابی و اهل‌سنت تندرو تشکیل می‌دادند پنج سال قبل، در یک نشست مخفیانه با عنوان «ائتلاف فرماندهی کل جهاد و آزادسازی،» عزت ابراهیم الدوری «را که آمریکا برای سر وی یا ارائه هر گونه اطلاعات درباره محل اختفایش ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین کرده است به عنوان فرمانده کل نیروهای مبارز در این کشور انتخاب کردند.

در‌‌ همان زمان یک منبع آگاه عراقی در گفت‌وگو با هفته‌نامه مصری الوطن العربی گفته بود: گروه‌های مقاومت و تعدادی از شاخه‌های حزب بعث در واکنش به طرح تقسیم عراق به سه منطقه فدرال که از سوی کنگره آمریکا ارائه شده است توافق کرده‌اند که از اقدام نظامی ِ صِرف، به اقدامات نظامی ـ سیاسی علیه دولت نوری المالکی به عنوان دولت شیعی دست نشانده ایران روی آورند. این گروه‌ها با اعلام دولت موقت، عزت ابراهیم الدوری نفر دوم در رژیم صدام را به عنوان رئیس‌جمهور دائمی عراق معرفی کرده‌اند و تبعیت آنان از وی تا امروز ادامه دارد.

شبکه تلویزیونی العربیه نیز با پخش نواری ویدئویی از یک مرد که چهره‌اش را پوشانده بود، اعلام کرد وی که خود را سخنگوی جبهه جدید معرفی کرده است در این فیلم، خبر تشکیل ائتلاف جدیدی را به رهبری عزت ابراهیم اعلام می‌کند.

چند پایگاه خبری عراقی نیز همزمان از انتخاب الدوری به عنوان دبیرکل حزب سوسیالیست بعث عربی خبر دادند و پیام‌های تبریک سران گروه‌های بعثی و سنی تندرو خطاب به وی را منتشر کردند. حزب سوسیالیست بعث عربی در بیانیه خود با اعلام خبر تشکیل ائتلاف گروه‌های مقاومت در عراق در جریان کنگره تاریخی مقدماتی این حزب، اعلام کرد: این ائتلاف، ارتشی سرسخت و مجاهد است که آرمان ملی‌گرایی عربی و همبستگی اسلامی را محور فعالیت‌های خود قرار داده است.

این بیانیه از سپهبد ستاد عزت ابراهیم به عنوان شخصیتی خبره، برخوردار از حکمت و ژرف‌اندیشی در امور ملت، میهن و امت نام برد و هدف ارتش تحت فرماندهی وی را جهاد و آزادسازی عراق اعلام کرد.

تعدادی از ۲۲ گروهی که به این ائتلاف نظامی ـ سیاسی پیوستند عبارتند از جیش الاسلامی عراق، جیش المجاهدین، هیئت دینی جماعت انصار السنة، جیش الفاتحین، جبهه اسلامی مقاومت عراقی (جامع)، جنبش مقاومت اسلامی در عراق، گردان‌های ثوره العشرین، جیش الراشدین، جیش المسلمین عراق، جنبش اسلامی مجاهدین عراق، گردان‌های جندالرحمن، گردان‌های الدعوه و الرباط، گردان‌های التمکین، گروه جنگجویان نقشبندیه، گردان‌های» محمد الفاتح «و جبهه» الجهاد و التغییر «. اکنون در میان این گروه‌ها، جیش المجاهدین، جماعت انصار السنة و جنگجویان نقشبندیه بیشترین فعالیت را زیر نظر شخص عزت ابراهیم دارند.

روزنامه انگلیسی تلگراف درباره الدوری نوشته است: او نزدیک‌ترین فرد به صدام بود و هم اکنون هم رده نخست لیست عراقی‌های تحت پیگرد ارتش آمریکا را به خود اختصاص داده و تلاش آمریکایی‌ها برای یافتن وی به حدی بوده که حتی پیش از دستگیری صدام، یافتن عزت ابراهیم برای واشنگتن از اولویت بیشتری برخوردار بود.

NB-131320-635648699487560249

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *