بازداشت نماینده سابق کویت برای اظهار نظر درباره ایران

به گزارش سازمان جوانان حزب پان ایرانیست به نقل از میدل ایست آی، این عضو مجلس هشدار داده بود که ایران بر نهادهای بسیاری از دولت اعمال نفوذ می‌کند.
روز جمعه کویت این نماینده اپوزسیون سابق را برای این ادعا که ایران امیر نشین ثروتمند را تحت فشار قرار داده تا ولیعهد را تغییر دهند بازداشت کرده است.
وزارت کشور کویت اعلام کرد که ولید الطبطبایی بر اساس دستور دادستان کل به جرم انتشار اخبار دروغ درباره شرایط داخلی کشور و آسیب رساندن به جایگاه ولیعهد در شبکه های اجتماعی بازداشت شده است.
این نماینده سابق که از منتقدان قدیمی جمهوری اسلامی است هم اینک برای بازجویی به دادستانی تحویل داده شده است.
در نظری که الطبطبایی روز پنجشنبه در تویتر خود منتشر کرده بود آمده است که ایران بر کویت فشار می‌آورد تا به جای شیخ نواف احمد الصباح ۷۶ ساله، شاهزاده دیگری که روابطی قوی با ایران دارد را جایگزین کند. و گفت که امیدوار است این تلاش بی ‌نتیجه باقی بماند.
بر اساس قانون اساسی کویت، ولیعهد را امیر انتخاب و پارلمان تایید می‌کند. شیخ نواف از برادران ناتنی شیخ صباح الاحمد الصباح در سال ۲۰۰۶ به این مقام منصوب شد.
انور برادر ولید الطبطبایی گفت که برادرش توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده است.
اولیای امور کویت بسیاری از فعالان اینترنتی و نمایندگان سابق را برای نقد کردن کشورهایی مانند عربستان سعودی، ایران، مصر و بحرین دستگیر کرده‌اند.
دادگاه‌های کویت نیز چندین فعال اینترنتی و اعضای اپوزسیون را به اتهام توهین به امیر در شبکه‌های اجتماعی به سال‌ها زندان محکوم کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *