حمله انتحاری طالبان به خودروی کارمندان دادستانی افغانستان

در جریان سوقصدی انتحاری که بامداد دوشنبه، ۱۴ اردیبهشت در جنوب غرب کابل، پایتخت افغانستان روی داد، دست کم یک نفر کشته و ۱۰ نفر زخمی شدند. گل‌آقا روحانی، رئیس پلیس کابل نیز این خبر را تأیید کرده است.

0,,18127213_303,00

در مورد چگونگی این سوء قصد اخبار گوناگونی منتشر شده است. طبق گزارش خبرگزاری آلمان، عامل سوء قصد خودروی خود را در جریان این حمله به اتوبوسی که حامل کارمندان دادستانی کل بود، زده و باعث این انفجار شده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از نجیب دانش، سخنگوی وزارت کشور افغانستان گزارش داد که عامل این حمله با پای پیاده در منطقه‌ای که دادستانی کل افغانستان قرار دارد، در حرکت بوده و دست به این سوء قصد انتحاری زده است.

احمد رشید، یکی از کارمندان دولت که شاهد وقوع حادثه بود، به خبرگزاری فرانسه گفت، شیشه‌های خانه‌ها و مغازه‌هایی که در نزدیکی محل وقوع این سوء قصد قرار داشتند، بر اثر شدت انفجار شکستند.

نجیب دانش، سخنگوی وزارت کشور افغانستان همچنین از انتقال زخمی‌شدگان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سخن گفت.

طالبان مسئولیت حمله را بر عهده گرفت

نیروهای طالبان مسئولیت این سوء قصد را برعهده گرفته و بر خلاف اعلام مقامات دولتی از کشته و زخمی شدن ۴۰ نفر در جریان این حلمه انتحاری سخن گفتند.

سوء قصد انتحاری نیروهای طالبان به خودروی کارمندان دادستانی افغانستان ساعاتی پس از آن صورت گرفت که اعلام شد گفتگوهای آتش بس میان دولت افغانستان و نیروهای طالبان در قطر بی‌نتیجه مانده است.

به گفته‌ی یکی از سخنگویان طالبان، تا زمانی که نیروهای خارجی به طور کامل از افغانستان خارج نشوند، طالبان نیز دست از مبارزه نخواهند کشید.

علیرغم شکست مذاکرات اخیر، خبرگزاری رویترز به نقل از این سخنگوی گزارش داد که گفت‌وگوهای مقامات دولت افغانستان و طالبان به احتمال قوی در ماه آینده در امارات متحده عربی ادامه خواهد یافت.

از زمان آغاز خروج نیروهای خارجی از افغانستان جنگ و درگیری در این کشور دوباره بالا گرفته است. در روزهای اخیر درگیر‌ی‌های شدیدی میان نیروهای امنیتی افغانستان و طالبان در ولایت قندوز در شمال افغانستان در جریان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *