وقوع دوباره پدیده گردوغبار؛ شعاع دید در اهواز و بستان به ۵۰۰ متر رسید

پس از وقوع دوباره پدیده گردوغبار در برخی از شهرهای خوزستان، اداره محیط زیست میزان آلودگی هوای اهواز در شامگاه سه‌شنبه ۱۷ شهریور را ۲۲ برابر حد مجاز و این رقم را برای شهرهای آبادان و ماهشهر ۶۶ برابر حد مجاز اعلام کرد.

1108F427-1287-48DF-92F0-901B5A1B957E_w640_r1_s

بر اساس گزارش خبرگزاری‌های ایران، بر اثر گردوغبار سه پرواز فرودگاه اهواز لغو شده و بسیاری کارمندان شهر اهواز نیز روز چهارشنبه بر سر کار خود حاضر نشدند.

گردوغبار غلیظ توام با طوفان در آبادان و خرمشهر از ساعت ۲۲ روز سه‌شنبه آغاز شد و با سرعت قابل‌ توجهی به سمت اهواز و شهرهای شمالی استان خوزستان حرکت کرد.

بنا بر گزارش‌ها شدت گردوغبار به حدی بود که به‌ راحتی به داخل خانه‌ها نفوذ کرد و تنفس در درون خانه‌ها را با مشکل مواجه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خیابان‌های اهواز صبح روز چهارشنبه تقریبا خالی بوده و بسیاری کارمندان بر سر کار خود حاضر نشده‌اند.

در همین حال برخی شهرهای دیگر از جمله ماهشهر نیز تعطیل اعلام شد.

میزان گردوغبار در روز چهارشنبه فروکش کرده و غلظت گردوغبار در شهر اهواز به ۱۶ برابر، در شوشتر به ۱۵ برابر و در سوسنگرد به ۵۰ برابر حد مجاز رسیده است.

در همین حال علیرضا غلامپور، معاون اداره هوا‌شناسی خوزستان خبر داد که شعاع دید در اهواز و بستان در روز چهارشنبه به ۵۰۰ متر و در شهرستان‌های گتوند و شوشتر به ۸۰۰ متر رسیده است.

به گفته آقای غلامپور، گردوغبار تا پایان هفته در استان خوزستان باقی خواهد ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *