تعویق دوباره انتقال اجساد ۸۷ جان‌باخته حادثه منا به ایران

انتقال جسد ۸۷ جان‌باخته ایرانی حادثه «رمی جمرات» در منا برای دومین بار به دلیل «زمان‌بَر بودن تشریفات قانونی» به تعویق افتاده و مقامات سازمان حج و زیارت هنوز زمان دقیقی را برای انتقال این اجساد اعلام نکرده‌اند.

براساس گفته‌های سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت، قرار بود روز شنبه ۱۸ مهر، جسد ۸۷ جان‌باخته ایرانی حادثه منا به ایران منتقل شود، اما انتقال آن‌ها به دلیل «زمان‌بَر بودن تشریفات قانونی» فعلاً به تعویق افتاده است.

این اجساد ابتدا قرار بود بامداد جمعه به ایران منتقل شوند اما به دلیلی مشابه انتقال آن‌ها به روز شنبه موکول شده بود.

به گزارش ایسنا، مقام‌های سازمان حج و زیارت هنوز زمان دقیقی را برای انتقال این اجساد به ایران اعلام نکرده‌اند.

بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت ایران، ۴۶۴ زائر ایرانی در حادثه «رمی جمرات» در منا که روز دوم مهرماه رخ داد، کشته شده‌اند و از سرنوشت ۶۷ نفر از زائران ایرانی اطلاعی در دست نیست.

رئیس سازمان حج و زیارت، پیش‌تر گفته بود که این سازمان جسد ۳۹۷ جان‌باخته ایرانی این حادثه را در اختیار دارد که ۳۰۸ جسد به ایران منتقل شده است.

آقای اوحدی همچنین از خاکسپاری اجساد حدود ۱۴۰۰ تن از جان‌باختگان حادثه منا در مکه خبر داده و ابراز «امیدواری» کرده بود که هیچ از جان‌باختگان ایرانی در مکه دفن نشده باشند.

مسئله انتقال پیکر قربانیان مناسک حج امسال به ایران، یکی از موضوعات مورد اختلاف ببین ایران و عربستان سعودی بود و ایران اعلام کرده بود که خانواده هیچ یک از زائران کشته شده ایرانی راضی نیستند که جسد آنان در مکه دفن شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *