بازداشت سرپرست مدارس ایران در امارات

سرپرست مدارس ایران در امارات متحده‌ عربی صبح سه‌شنبه توسط دادستانی العین بازداشت شد.

به گزارش ایسنا، در ادامه‌ سیاست‌های مغرضانه مقامات اماراتی و در پی بازداشت اخیر تعدادی از معلمان ایرانی در منطقه العین امارات به بهانه نداشتن مجوز کار، صبح امروز شهباز گودرزی، سرپرست مدارس ایران در امارات متحده‌ی عربی نیز بازداشت شد .

از حدود هشت روز پیش ۹ معلم مرد ایرانی و ۱۳ معلم زن به بهانه نداشتن بطاقه‌العمل (کارت کسب وکار) و هم‌چنین مجوز کاری در منطقه العین که زیر نظر ابوظبی است بازداشت شده‌اند که البته معلمان زن به قرار کفالت در حال حاضر آزاد شده‌اند.

طبق آن چه که مقامات اماراتی اعلام کرده‌اند مجوز کار این معلمان مربوط به دوبی بوده و شامل منطقه العین نمی‌شده است.

پرونده این معلمان در حال حاضر در دست دادستانی منطقه العین است.

وزارت خارجه کشورمان در پی بازداشت تعدادی از معلمان ایرانی آموزش و پرورش در امارات، کاردار این کشور را در غیاب سفیر امارات به وزارت خارجه فراخواند.

وزارت خارجه با فراخواندن کاردار امارات در تهران نسبت به دستگیری معلمان ایرانی در آن کشور با وجود چند سال کار قانونی و فعالیت مدرسه ایرانی در آن منطقه ابراز نگرانی کرده و خواستار حل مشکل به وجود آمده و آزادی هر چه زودتر معلمان شد.

سفارت ایران در امارات نیز به محض اطلاع از این موضوع جزییات آن را از مقامات محلی این کشور پیگیری کرد و تلاش‌ها برای آزادی این معلمان را آغاز کرد.

طرف اماراتی مجوز کار این معلمان را برای اشتغال در ابوظبی نامعتبر عنوان کرده، این در حالی است که این معلمان از سال‌های گذشته با مجوز کار و اقامت مربوط به دوبی به صورت متعارف در ابوظبی نیز تدریس می‌کردند و مشکلی در این زمینه نداشتند. البته از دیگر سو مقامات اماراتی ادعا می‌کنند که در طی چند سال گذشته تذکرات کتبی و شفاهی لازم به سرپرست مدارس ایران در این منطقه و سفارت ایران در ابوظبی برای کسب مجوزهای فوق داده شده است و این تهدید متوجه معلمان اعزامی جدید در امارت‌های مختلف این کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *