امکانات گسترده تلگرام مرکز بررسی جرائم سازمان یافته سپاه را نگران کرد

مرکز بررسی جرائم سازمان یافته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مطلبی هشدارآمیز نوشت: نرم‌افزار ارتباطی تلگرام که این روزها مورد توجه و اقبال ایرانیان است، تاکنون سرویس‌های مختلفی را ارائه کرده است و شاید یکی از دلایل محبوبیت این نرم‌افزار، همین سرویس‌های متفاوت باشد.

در میان خدمات ارائه شده، امکان ساخت استیکر، ساخت ربات و امکان ایجاد کانال، حاشیه‌ساز شده است.
گرداب در مطلب منتظره خود نوشت:”دو امکان ایجاد ربات و کانال، محلی برای جولان برخی افراد سودجو شده است. عده‌ای که به صورت فردی و یا سازماندهی شده در پی نشر محتوای خاص بر روی گوشی های مردم هستند. محتوایی که به نظر می‌رسد با همه بندهای فهرست مصادیق محتوای مجرمانه (موضوع ماده ۲۱ قانون جرایم رایانه‌ای)، قابل تطبیق است” و به این ترتیب با لیست کردن مصادیق محتوای مجرمانه ضمن هشدار جدی به این کاربران (به ویژه کسانی که به صورت سازماندهی‌شده این اقدامات را انجام می‌دهند”به مسئولان وزارت ارتباطات پیشنهاد کرد برای این موضوع نیز چاره‌ای بیندیشند و موضوع را به گونه‌ای با مدیران نرم‌افزار مذکور حل و فصل نمایند.”
بنظر می رسد هنوز تفکر کنترل اطلاعات و گردش داده ها در مغز مسولان مقابله با “نفوذ” سنگینی می کند؛همانطور که در دهه های قبل بر ذهن مسولای حاکم بود که “ویدیو” را دشمن خود تلقی می کردند و راه نفوذ!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *