به دستور دولت یازدهم، بیش از ۲۴ چهره فعال موسیقی ایران از فعالیت هنری منع شدند

بیش از ۲۴ چهره شاخص موسیقی ایران با دریافت نامه‌ای، از ممنوعیت کاری خود به دلایلی چون «همکاری با سایت رادیو جوان، پخش کلیپ از شبکه‌های ماهواره‌ای و تخلف در کنسرت‌های خارج از کشور» آگاه شده‌اند.

سایت اعتماد ملی با انتشار این خبر، نوشت: «این نخستین بار است که ممنوع‌الکاری خواننده‌ها به صورت مکتوب به آنها ابلاغ شده است. به نظر می‌رسد دو ماه تعطیلی فعالان حوزه موسیقی به مناسبت ایام محرم و صفر، بهترین زمان برای رسیدگی به این موضوع بوده که برخی دستگاه‌ها به شدت در چند روز گذشته پیگیر آن [بوده‌اند]، است».

از فرزاد فرزین، سیروان و زانیار خسروی، رضا صادقی، محسن یگانه، سعید مدرس، مهدی مدرس، شهرام شکوهی، محسن چاوشی، احسان خواجه امیری، علی لهراسبی، گروه چارتار، همایون شجریان و حافظ ناظری به عنوان کسانی که کار هنری آن‌ها ممنوع اعلام شده، نام برده می‌شود.

بنا بر این گزارش، لغو شدن برخی کنسرت‌های تهران و شهرستان این خواننده‌ها در هفته‌های گذشته نیز به دلیل همین ممنوع الکاری‌ای بوده که به صورت مکتوب به آنها ابلاغ شده است و در آن زمان هرگز رسانه‌ای نشد.

پس از انتشار این خبر، فرزاد طالبی، سرپرست دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «متاسفانه اخیرا تعدادی از خوانندگان موسیقی کشورمان خواسته یا ناخواسته همکاری‌هایی با سایت رادیو جوان داشته‌اند. همانطور که می‌دانیم ماهیت این سایت متعلق به دولت آمریکاست، در نتیجه حضور خوانندگان ایرانی دارای مجوز در این سایت امری غیرقانونی است».

وی با ذکر این که «همکاری با سایت رادیو جوان قطعا همکاری با رسانه معاند به حساب می‌آید»، افزود: «هیچ زمان بندی خاصی برای ممنوع الکار بودن به این خوانندگان اعلام نشده برخی‌ها از شش ماه و یک سال نام می‌برند اما من امیدوارم با تلاشی که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت می‌گیرد مشکلات موجود هرچه زودتر مرتفع شود».

ارشاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *