لشکرکشی به خلیج فارس

فرانسه درحال اعزام بزرگ ترین کشتی جنگی‌اش برای پیوستن به نبرد علیه گروه داعش در سوریه و عراق است.

download

به گزارش بی بی سی، مشارکت ناو هواپیمابر شارل دوگل در عملیات علیه داعش باعث خواهد شد هواپیماهای فرانسوی در زمانی کوتاه‌تر حملات خود را انجام دهند.

فرانسه از سپتامبر ۲۰۱۴ به عنوان بخشی از ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا، مواضع داعش را در عراق هدف گرفته است. هواپیماهای این کشور از سپتامبر سال جاری برای اولین شروع در عملیات علیه داعش در سوریه هم شرکت کرده اند.

این اولین بار نیست که ناو شارل دو گل در عملیات علیه داعش به کار گرفته می شود. این ناو از فوریه تا آوریل گذشته هم به عنوان پایگاهی برای جت های فرانسوی در خلیج فارس مستقر شده بود.

فرانسه در حال حاضر از شش جنگنده میراژ که در اردن مستقرند و شش جنگنده رافائل در امارات متحده عربی برای هدف گرفتن داعش استفاده می کند.

شارل دو گل قادر به حمل ۴۰ هواپیما و هلی کوپتر و پشتیبانی از روزانه ۱۰۰ پرواز است.

فرانسوا اولاند رئيس جمهور فرانسه استقرار این ناو را یک “گزینه منطقی” توصیف کرد که به فرانسه “امکان خواهد داد در این عملیات و در همکاری با متحدان خود موثرتر عمل کند.”

تروریست های مسلح ۱۷ نفر را در دو حمله در آغاز سال در پاریس به قتل رساندند،‌ و مقام های فرانسوی در پی آن عملیات هوایی علیه داعش را دفاعی توصیف می کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از آن زمان، جنگنده های فرانسوی ۲۷۱ حمله در ۱۲۸۵ ماموریت هوایی در عراق انجام داده اند.

تاکنون فقط از دو حمله هوایی فرانسه علیه داعش در سوریه خبر رسیده است. این حملات در پایان سپتامبر علیه یک اردوگاه آموزشی این گروه در شرق سوریه انجام شد.

به گزارش رویترز ناو شارل دو گل را معمولا چندین ناوچه، یک کشتی سوختگیری و یک زیردریایی تهاجمی همراهی می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *