هشدار کنگره امریکا به بوئینگ برای معامله با ایران

نمایندگان کنگره امریکا با احضار مدیران شرکت هواپیماسازی بوئینگ، به آنها درباره هر گونه ورود به بازار ایران هشدار داده‌اند.
این هشدار پس از آن صادر شد که مقامات بوئینگ ماه گذشته به تهران سفر و درباره فروش هواپیما به ایران با مقامات تهران گفتگو کردند.

كمتر از شش ماه پيش بود كه خبر لغو تحريم ها از سوى تيم مذاكره كننده ايرانى به بسيارى از رسانه هاى داخلى ديكته شد. در اين خبر آمده بود محمدجواد ظریف و فدریکا موگرینی با قرائت بیانیه مشترکی آغاز اجرای برجام را اعلام کردند. اين خبر همچنين مى افزود اوباما با صدور فرمانی، تحریم‌های آمریکا علیه ایران را لغو کرد و اتحادیه اروپا نیز لغو تحریم‌ها خود علیه ایران را اعلام کرد.

اكنون با گذشت تنها چند ماه از آن شور و هيجان كاذبى كه دولت روحانى در مردم ايجاد و قيافه پيروزمندانه به خود گرفت، فشارهاى غرب به ايران همچنان ادامه دارد و مشخص شده برجام، توافقى يك طرفه به نفع غرب بوده است بطوريكه محمد جواد ظريف در موضع ضعف قرار گرفته و اعتراف مى كند تنها صدور بيانيه از سوى غرب كافى نيست و كشورهاى طرف توافق بايد اقدام عملى در جهت گسترش روابط اقتصادى انجام دهند.

لازم به يادآورى است در روزهاى نخستين پس از انجام توافق هسته اى كه دولت حسن روحانى توانسته بود با تظاهر به برد برد بودن توافق هسته اى و تبليغات گسترده، افكار عمومى را در سطوح مختلف به بازى بگيرد، تحليل هاى ارائه شده از سوى سازمان جوانان پان ايرانيست نسبت به برجام، بر همين دستاوردهاى نداشته و امتيازات نگرفته تاكيد مى كرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *