قتل‌عام مردم کُرد عفرین بوسیله ارتش ترکیه

خانواده‌های کُرد در غارهای تاریک بر روی پتو چمباتمه زده‌اند، برخی دیگر در خرابه‌های ساختمان‌های بمباران‌شده پناه گرفته و گرد آتش کوچکی جمع شده‌اند، خانواده‌هایی که در خانه‌شان زیرزمین بوده به آنجا پناه برده‌اند؛ زندگی در عفرین این‌گونه است.

به گزارش سی.ان.ان عملیات نظامی #ترکیه که بیرون از مرزهای این کشور و در سوریه در جریان است به بهانه مقابله با شبه‌نظامیان کُرد انجام می‌پذیرد ولی باعث بی‌خانمان شدن 16000 نفر شده و باعث شده است مردم شمال غربی سوریه به غارها پناه ببرند.

در گزارش ویژه‌ای که سی ان ان منتشر کرده نمای شهری ویران‌شده را می‌شود دید که خانه‌ها ویران و خیابان‌ها خالی و پر از چاله‌های انفجار شده‌اند. محمد خالد 10 ساله در صحبت با خبرنگار سی ان ان به او گفت: امروز روز پنجمی است که ترکیه ما را بمباران می‌کند، پدرم به من گفته که از خانه بیرون نروم، تمام خانه‌هامان نابود شده‌اند.

روز چهارشنبه نیروهای دموکراتیک سوریه SDF گفتند که «ارتشی یورشی» تشکیل‌شده از نیروهای ترکیه و تروریست‌های النصره با کاتیوشا به محله‌ای به نام اشرفیه حمله کرده و تعداد بسیاری را کشته و زخمی کردند. ارتش ترکیه تعداد مرگ‌ومیر در منطقه را بیش از اعلام محلی بیان کرد و با اشاره به بمباران، مردم این منطقه را متهم به ارتباط با پ.ک.ک کرد.

ارتش ترکیه اعلام کرده است که بر اساس حقوق بین‌المللی این اقدامات را انجام می‌دهد و ادعا کرده است که نیروهای ی.پ.گ و ی.ک.ک از سال 2012 در عفرین مستقر بوده‌اند. همچنین اعلام کرده است که تنها مواضع این گروه‌ها را مورد هدف قرار می‌دهد. اما ازنظر مردمان آواره شده‌ی عفرین این موضوع صحت ندارد. دختر کوچکی به نام یاسمین به همراه با مادر و برادران کوچکش، پس از کشته شدن پدرش در این بمباران‌ها به غار پناه برده‌اند.

یاسمین از خبرنگار می‌پرسد: چرا ما را بمباران می‌کنند؟ ما که فقط بچه هستیم، مگر با آن‌ها چه کرده‌ایم؟ فاطمه محمد نیز زن دیگری که شوهرش را از دست داده در میان پناه آورندگان به ان غار است و می‌گوید: عاقبتمان این شد که در خیابان‌ها و غار به سر ببریم. نمی‌توانیم به خانه‌هایمان برگردیم، همه ویران شده‌اند. این چه کشوری است که این‌طور مردم بی‌گناه را بمباران می‌کند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *