آمرین شهادت مرزبان ایرانی باید مجازات شوند

مسوول سازمان جوانان حزب پان ایرانیست شهادت مظلومانه‌ی مرزبان ایرانی در مرزجمهوری باکو را حاوی رمزها و پیام‌های سیاسی پردامنه‌ای دانست که حکم اخطار به طرف مقابل دارد.

اخبار حاکی از این است که این سرباز بی‌سلاح بطور اشتباهی وارد خاک جمهوری باکو شده بوده است، ابتدا توسط نیروهای مقابل بازداشت سپس آزاد و آنگاه از پشت مورد اصابت گلوله قرار داده شده‌است.کل مساله نشان‌گر هدف‌مند بودن این اقدام است.
حجت كلاشي مسوول سازمان جوانان حزب‌ پان‌ایرانیست واکنش دستگاه دیپلماسی را چونان همیشه به‌شدت ضعیف، ناکافی و منفعلانه دانست. ایشان افزود دستگاه به‌شدت ضعیف دیپلماسی، موضوعات سیاسی را اصلا در نمی‌یابد و دیر به‌حادثه می‌رسد، اگر برسد!…که اغلب نمی‌رسد. این نوع حوادث می‌بایست پیشاپیش بصورت سناریوهایی آماده پیش‌بینی شده و راه‌حل‌های آماده‌ای برایش موجود باشد. ایشان خاطر نشان كرد، در مقابل هر عملی از این دست باید با اقتدار جواب داد؛ طرف ما روسیه و شوروی نیست طرف ما باکوست. یک تیپ سپاه قدس می‌تواند یک شبه طومار خاندان علی‌اف را در هم بپیچد. مردان بزرگ از این وزارت‌خانه تصفیه شده اند وگرنه همان ساعت باید دستور داده می‌شد فرمانده پاسگاه مرزی طرف مقابل به همراه همه‌ی سربازانش توسط نیروهای ایرانی دستگیر و پاسگاه مرزی با خاک یکسان شود .کشتن یک سرباز بی‌سلاح مغایر با اخلاق انسانی، قوانین بین‌الملل وحسن همجواری و معاهدات فی‌مابین است. دستگاه دیپلماسی می‌بایست هر چه سریعتر پیگیر مجازات آمرین این جنایت و توهین بی‌شرمانه باشد. اگر سفیر نالایق جمهوری اسلامی در باکو، همان روز که طرف مقابل در یک نشست رسمی پرچم ایران را بالعکس بر سر میز گذاشته بود، متوجه می‌شد و واکنش لازم را انجام می‌داد طرف مقابل کار دستش می‌آمد. همان موقع سفیر به بهانه‌ی درست کردن پرچم ایران می‌بایست پرچم جمهوری خاندان علی‌اف را با آرنجش سرنگون می‌کرد تا دیپلماتهای باهوش باکو پیام سمبولیک رادریابند، اما متاسفانه سفیرایران اصلا متوجه نشد. اگر این سفیر نالایق آن زمان که فرمانده نیروهای مسلح اظهارات صحیح ودرستی در مورد اران داشت از سر انفعال و ناآگاهی آن‌ها را تکذیب نمی‌کرد، دولت زیرک علی‌اف جرات دستور آتش را به خود نمی‌داد. با این شیوه‌ها نمی‌شود مملکت را اداره کرد سیاست مملکت را به اهلش بسپارید تا امور را متناسب با شانش پیش ببرند. این سفیر باید هر چه زودتر عزل و یکی از فرماندهان نظامی همراه با کادری کاردان به این سمت منصوب شود وپیامهای صحیح و ظریفی به طرف مقابل داده شود..
پاينده ايران چهارم آبانماه1390

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *