روزی پر حادثه برای تاسیسات نفتی کشور

به گزارش خبرنگار مهر، بامداد امروز 6 آبان ماه فاز دوم طرح توسعه پالایشگاه نفت امام خمینی شازند به دلایل نامشخصی دچار آتش سوزی و انفجار شده است.
دلایل این حادثه هنوز به طور رسمی اعلام نشده است ضمن آنکه هنوز هیچ گونه آمار رسمی در خصوص تلفات احتمالی جانی و مالی این حادثه منتشر نشده است.
و از سویی دیگر انفجاری در دکل فعال بی بی حکیمه دومین حادثه پیاپی برای تاسیسات نفتی را رقم زد که متاسفانه این انفجار 4 کشته و زخمی بر جای گذاشت .به گزارش خبرنگار مهر، بامداد امروز 6 آبان ماه انفجار و آتش سوزی در دکل 43 فتح شرکت ملی حفاری ایران منجر به کشته شدن یک نفر از کارکنان صنعت نفت کشور شد.
در این حادثه حمید نژاد جان با از خودگذشتگی و بستن برخی از شیرهای سرچاهی مانع توسعه حادثه و فوران گاز در سطح منطقه حفاری (میدان نفتی بی بی حکیمیه) شده است.

پیگیری ها حاکی از آن است که کارکنان دکل 43 فتح شرکت ملی حفاری صبح امروز در حال حفاری انحرافی در میدان نفتی بی بی حکیمه بودند که بطور غیرمترقبه با حجم عظیمی از گاز محبوس شده ناشناخته در لایه های مخزن مواجه شدند.

پس از مشاهده این وضعیت چاه و آتش سوزی در محل فوران چاه، کارکنان شاغل بر روی دکل حفاری ضمن بستن رمزهای چاه از وقوع یک فاجعه عظیم جلوگیری کردند.

علاوه بر کشته شدن یک نفر متاسفانه در این حادثه سه نفر از کارکنان شاغل بر روی دستگاه 43 فتح شرکت ملی حفاری مصدوم شده اند.

به گزارش مهر، میدان نفتی بی‌بی حکیمه در 210 کیلومتری جنوب شرقی اهواز و در جنوب میدان نفتی گچساران واقع شده است. این میدان در سال 1341 کشف و در همان سال به تولید رسید ضمن آنکه ظرفیت تولید این میدان روزانه حدود 120 هزاربشکه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *