در پی عدم تحقق وعده ها ی دولت ;محصولات چایکاران در حال نابودی است

رئیس اتحادیه چایکاران اعلام کرد:” چایکاران به‌دلیل پرداخت‌نشدن مطالباتشان در بد‌ترین شرایط اقتصادی قرار دارند، به طوریکه برخی از کشاورزان از تامین نیازهای حداقلی باز مانده‌اند.”
باوجود اینکه پیش از این اعلام شده بود که با پایان چهارمین و آخرین مرحله برداشت برگ سبز یعنی مهرماه، باقی مانده بدهی دولت به کشاورزان پرداخت می‌شود اما به گفته رئیس اتحادیه چایکاران هنوز این وعده محقق نشده است.
رئیس اتحادیه چایکاران دراین باره گفت:” ” باوجود تکرار وعده‌های مسئولان مبنی بر پرداخت مطالبات، تاکنون یک راله هم به چایکاران داده نشده است.”
این درحالی‌ست که دولت در اوائل تابستان امسال به اتحادیه چایکاران وعده داده بود که طی یک‌هفته مطالبات انان را پرداخت کند.
ایرج هوسمی دراین باره به ایلنا اظهار داشت:” مهرماه آخرین فصل برداشت محصول است و تمامی تولیدات باغات در این زمان به طور کامل برداشت می‌شود. این در حالی است که به دلیل انباشت مطالبات و عدم پرداخت پول خرید چای به کشاورزان، محصول برگ سبز در بسیاری از باغات برداشت نشده و به حال خود‌‌ رها شده است و اگر مطالبات چايكاران داه نشود قطعا نمي توان چاي برداشت كرد.”
به گفته وی بالا بودن قیمت دستمزد کارگران برای برداشت محصول و عدم وجود نقدینگی، موجب عدم برداشت چای در آخرین مرحله از بسیاری باغات شده است.
وی افزود:” در شرایط کنونی کشاورزان دیگر پولی برای آماده کردن باغات و کاشت دوباره محصول برای سال آینده ندارند. متاسفانه شراط کنونی اصلا قابل تحمل نبوده و کسی هم به فکر چایکاران نیست.”
بازرس اتحادیه چایکاران شمال کشور هم اعلام کرده بود که با توجه به پایان برداشت چهارم برگ سبزچای، ازابتدای تیرماه سال جاری تاکنون، حدود نیمی از50 میلیارد تومان مطالبات چایکاران شمال کشورهنوز پرداخت نشده است.
از سویی رئیس اتحادیه چایکاران ضمن تاکید بر اینکه مسئولان منتصب در سازمان چای نسبت به این حوزه آگاهی درستی ندارند، عنوان کرد:” متاسفانه مسئولان دولتی در قبال صنعت چای و کشاورزان این حوزه احساس مسئولیت ندارند. ما طی ماه‌های اخیر نامه‌ای به رئیس جمهور دادیم تا به واسطه عدم توجه به حوزه چای، اجازه تغییر کاربری باغات داده شود اما تاکنون این نامه هیچ پاسخی دریافت نکرده است. طی روزهای اخیر نیز متعاقبا نامه‌ای خطاب به وزیر جهاد کشاورزی به منظور رسیدگی به پرداخت مطالبات چایکاران نوشتیم که این نامه نیز بی‌پاسخ باقی مانده است.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *