پاداش به قطر برای برداشت حق ایران در پارس جنوبی; پروازهای داخلی به قطر واگذار می شود

پیشتر در خبرها آمده بود که برداشت قطری ها از میدان گازی مشترک در پارس جنوبی چندین برابر برداشت ایران بوده است.از این رو، قطری ها در سال های اخیر با یك برنامه ریزی دقیق و با همكاری شركت های مهم نفت و گاز جهان، اقدام به استحصال گسترده گاز و میعانات گازی از این حوزه مشترك كرده اند. به طوری كه در حال حاضر تنها از رهگذر صادرات گاز طبیعی مایع شده (LNG) حاصل از پارس جنوبی، قطری ها در سال قریب به 40 میلیارد دلار سود خالص کسب می کنند.این در حالی است که در آمد ایران از این میدان گازی حدود 10 میلیارد دلار است.و بر اساس برآوردی که انجام شده ایران بصورت تقریبی 10 سال از قطر در این زمینه عقب است.
اما این پایان کار نیست.چرا که چندی پیش به پاس این غارت و برداشت متجاوزانه از منابع گازی کشور هیئت دولت پرونده ای را باز کرد که بر اساس ان در اقدامی حیرت آور خطوط استراتژیک پرواز داخلی کشور را به قطری ها واگذار نماید.
بر اساس گزارش ها قرار است هواپیماهای قطری که عمدتا هم از نوع بوئینگ است، با سوخت لیتری ۷۰۰ تومان در ایران پرواز کنند.

به گفته آقای افندی شرکت قطری حداکثر می‌توانند تا ۲۵ درصد قیمت بلیت خود را نسبت به بلیت پرواز های ایرانی افزایش دهند.

قیمت سوخت برای هواپیماهای ایرانی اخیرا از لیتری ۱۰۰ تومان به ۴۰۰ تومان افزایش پیدا کرده و به این ترتیب دولت به شرکت های هوایی اجازه داده تا ۱۴ درصد به قیمت بلیت های خود اضافه کنند.

بر اساس اعلام مقام های ایرانی، قیمت بلیت هواپیماهای قطری عملا گرانتر از قیمت بلیت خطوط هوایی ایران خواهد بود.

پیشتر فرهاد پرورش، مدیر عامل هما، شرکت هوایپمایی جمهوری اسلامی ایران گفته بود که شرکت های قطری با توجه به توان بالا و تعداد کم پروازهای داخلی شان، علاقمند استفاده از بازار ایران بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *