بیانیه سازمان جوانان حزب پان ایرانیست پیرامون بیانیه اخیر جبهه ملی ایران

به نام خداوند جان و خرد

پاینده ایران

تضییع حقوق ملت توسط حاکمیت

همانگونه که هموطنان فعال در عرصه های سیاسی و اجتماعی آگاهی دارند چندی قبل جبهه ملی ایران با صدور بیانیه ای تحلیلی دیدگاه های خود را درباره مسایل اقتصادی کشور و دلایل ناکارآمدی نهادهای متولی مطرح و با پرسشگری  از متولیان  امر آنها را دعوت به پاسخگویی نمود. همچنین اعضای این جبهه برای برنامه ریزی فعالیت هایشان اقدام به برگزاری جلسه ای  نمودند که متعاقب این دو حرکت حسب اخبار منتشر شده دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی مبادرت به احضار و یا بازداشت ایشان نموده و در نهایت از مسوولین جبهه ملی خواسته اند تا از تشکیل جلسات خودداری نمایند. هموطنان فعال در امورحزبی و سیاسی مستحضرند سناریویی که اجرا شد ه در طول این سالها بارها و بارها برای همه ی احزاب و گروه های غیر وابسته به نهادهای حاکمیتی و حتی برای برخی از احزاب درون حاکمیتی تکرار شده است. سازمان جوانان حزب پان ایرانیست در این مقطع حساس و سرنوشت ساز از فعالیت های سیاسی و اجتماعی لازم می داند نکاتی چند را به استحضار هموطنان و مسوولان برساند:

1-مطابق با اصل 26 قانون اساسی ، فعالیت های حزبی و سیاسی در کشور آزاد است و نیاز به کسب اجازه از نهادهای حکومتی ندارد بر همین اساس جلوگیری  از برگزاری نشست ها ، جلسات آموزشی و کنگره های سراسری احزاب و احضار ، بازداشت و زندانی نمودن اعضای حزب به بهانه عدم کسب مجوز دقیقا برخلاف نص صریح قانون اساسی و فاقد وجاهت است و مقامات و ماموران وابسته به  نهادها و دستگاه های حکومتی که موجبات سلب آزادی های افراد را فراهم مینمایند خود می باید در یک دستگاه قضایی مستقل و درجایگاه متهم پاسخگوی عملکرد خلاف قانون خود باشند.

2- مطابق با اصل هشتم قانون اساسی امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای همگانی است و آحاد ملت می توانند و می باید در این راستا به عنوان صاحبان اصلی مملکت به نقد عملکرد مسوولان که قرار است خدمتگذار مردم باشند بپردازند . حاکمان هم می باید با سعه صدر با منتقدین برخورد نموده و آستانه تحملشان را بالا ببرند و از برخوردهای آمیخته با خشونت پرهیز نمایند و فضای سیاست کشور را بیش از این امنیتی نکنند.

3- اصل 56  قانون اساسی حاکمیت انسان بر سرنوشت اجتماعی خویش را یک حق الهی دانسته که هیچکس حق ندارد آن را در خدمت منافع فرد و گروهی خاص قرار دهد . عرصه سیاست عرصه رقابت و گفتگوست حاکمان کشور ما بگونه ای رفتار می کنند که گویی در این عرصه  کسی جز آنها اجازه فعالیت ندارد . این امر موجب انحصارگرایی و خودکامگی می شود و همگان موظفیم با این خودکامگی ها که در لباس های مختلف و رنگ های متفاوت متجلی می شود مبارزه کنیم . آنچه که آمد تنها بخشی کوچک از حقوق ملت ماست

پاینده ایران

سازمان جوانان حزب پان ایرانیست 18آبانماه 1390

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *