تظاهرات گسترده در شرق عربستان

به گزارش مهر به نقل از پایگاه العوامیه، مردم در شرق عربستان با برگزاری تظاهرات خواستار آزادی زندانیان و اعطای آزادی های سیاسی شدند.

مردم تظاهرات کننده که قریب به پنج هزار نفر بودند شعارهایی با مضامین “قصاص منتظر شلیک کنندگان به مردم است”، “ما حامی خون شهیدان هستیم”، “بهای آزادی را می دهیم” و “مردم حق خود از مقامات می گیرند” سر دادند.

تظاهرات کنندگان تصاویر “سید علی الفلفل”،”سید منیب العدنان”،”ناصر المحیشی” و”علی القریریص” شهدای روزهای اخیر و تصاویر زندانیان سیاسی را حمل می کردند.

یکی از حاضران سنی مذهب در این تظاهرات گفت: من برای حمایت از تظاهرات مسالمت آمیز منطقه الشرقیه به اینجا آمده ام و توجهی به پیامهایی که این تظاهرات را کفر می شمارند ندارم، زیرا تظاهرات حق مسلم مردم است.

وی افزود: من به تلاشهای جوانان در قطیف ارج می گذارم و امیدوارم که سنی ها در تظاهرات۲۱ محرم (۲۶ آذرماه) توجه کنند؛ به ویژه که هزاران سنی مذهب در زندانهای سعودی به سر می برند.

قرار است تظاهراتی بعدازظهر جمعه آینده در میدان کربلا شهر العوامیه در قطیف برگزار شود.

خبر دیگر اینکه منابع نزدیک به خانواده های شهدای اخیر مناطق شرقی عربستان اخبار رسانه های دولتی آل سعود درباره دیدار این خانواده ها با محمد بن فهد امیر منطقه الشرقیه را تکذیب کردند.

این منابع اعلام کردند: خانواده شهیدان با رد دیدار با بن فهد سیلی محکمی بر گوش وی زدند و آنچه رژیم درباره این دیدار گفته دروغ محض است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *