مسکو اقدامات ضد روسی در ترکیه را محکوم کرد

مسکو اقدامات ضد روسی در ترکیه را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه برگزاری نشست‌های ضد روسی در ترکیه را اقدامی غیرقابل قبول و برخلاف روح روابط دوجانبه دانست.

 

 

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه برگزاری نشست‌های ضد روسی در ترکیه که شرکت‌کنندگان در آن تمامیت ارضی و امنیت شهروندان روسی را تهدید می‌کنند را اقدامی غیرقابل قبول و برخلاف روح روابط دوجانبه دانست.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه «وزگلاد»، “الکساندر لوکاشوویچ” سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که برگزاری نشست‌های ضد روسی در خاک ترکیه که شرکت کنندگان در آن تمامیت ارضی و امنیت شهروندان روسی را در معرض خطر قرار می‌دهند، اقدامی غیرقابل قبول است و روابط بین دو کشور را تیره می‌کند.

لوکاشوویچ روز جمعه در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: 13-12 ماه مه در استانبول نه تنها یک به اصطلاح کنفرانس، بلکه یک سری نشست‌هایی برگزار شد که بطور علنی جریان ضد روسی داشتند و در جریان آنها اظهارات غیرقابل قبولی خطاب به روسیه و رهبران این کشور صورت گرفته است.

به گفته این دیپلمات بلندپایه، چنین نشست‌های در حالی برگزار شده است که برخی مقامات دولتی ترکیه نیز در آنها حضور داشتند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه همچنین از محتوای بیانیه پایانی این به اصطلاح کنفرانس ابراز تعجب کرد که در آن از «مبارزه با روسیه و همدستان آن» حمایت شده، از اقدامات «مجاهدین مبارز به سرکردگی “دوکا معروف”» استقبال شده و بر «ادامه ماموریت مقدس در خاک قفقاز» تاکید شده است.

وی اعلام کرد: متاسفانه این اقدامات در تاریخ 12 ماه مه از سوی به اصطلاح «بنیاد قفقاز» و با مشارکت شهرداری آنکارا برگزار شده است که برخلاف روح دوستی و همکاری بین دو کشور روسیه و ترکیه است.

لوکاشوویچ تاکید کرد: برگزاری چنین نشست‌هایی در ترکیه که شرکت کنندگان در آن بطور مستقیم تمامیت ارضی روسیه و امنیت شهروندان را در معرض خطر قرار می‌دهند، کاملا غیرقابل قبول است و جو حاکم بر روابط بین دو کشور را تیره می‌کند، در حالی‌که مقامات رسمی آنکارا می‌بایست با چنین اقداماتی برخورد شدید می‌کردند. این در حالی است که برخی مقامات دولتی ترکیه حتی در این نشست‌ها شرکت داشتند.

منبع: خبرگزاری آران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *