حسین رونقی ملکی در زندان دست به اعتصاب غذا زد

حسین رونقی ملکی در زندان دست به اعتصاب غذا زد 

 

 

حسین رونقی ملکی که پس از هشتصد و نود روز زندان یکی از کلیه هایش را از دست داده و کلیه دیگرش نیز شرایط وخیمی دارد، در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی و مرخصی برای درمان دست به اعتصاب غذا زده است.

با توجه به وضعیت جسمانی این زندانی سیاسی اعتصاب غذا می تواند برای وی عواقب وخیمی به دنبال داشته باشد و از دیدگاه برخی پزشکان وی با این اعتصاب غذا به استقبال مرگ می رود.

پدر حسین رونقی ملکی نیز در گفتگو با رسانه ها اعلام کرده است که حسین طی اعلام خبر اعتصاب غذای خود با خانواده اش خداحافظی کرده و به استقبال مرگ می رود .وی افزود بازجویان می خواهند با عدم رسیدگی پژشکی او را بکشند.

پیش از این پزشکان معالج در نامه ای اعلام کرده بودند اگر وی به زندان بازگردد پیوند کلیه اش موفق نخواهد بود. سازمان پزشکی قانونی نیز به دادستان اعلام کرده است این زندانی سیاسی به مرخصی درمانی نیاز دارد.با وجود این مدارک به دلیل مخالفت بازجویان مسئولین قضایی با مرخصی درمانی این زندانی سیاسی مخالفت کرده اند.

پزشکان ارولوژ می‌گویند براساس سیتی اسکن جدیدی که از کلیه‌های حسین رونقی ملکی در اختیار دارند کلیه چپ این زندانی سیاسی کاملا از کار افتاده است و باید تخلیه شود.

بنا به اظهار نظر پزشکانی که موفق به رویت این عکس سیتی اسکن شده‌اند وضعیت کلیه راست حسین رونقی ملکی اصلا رضایت بخش نیست و در صورتی که بزودی تحت عمل جراحی قرار نگیرد از کار خواهد افتاد.

پیش‌تر جراح رونقی اعلام کرده بود وی به علت عمل جراحی پلیوپلاستی faild  نیازمند عمل جراحی مجدد است. او در معاینات اخیر خود عنوان کرده است که معالجه و درمان دیر هنگام وی باعث از بین رفتن کلیه‌هایش خواهد شد و احتمالا کلیه وی باید خارج شود.

مسئولین زندان اوین هر روزه جهت کاهش درد این زندانی سیاسی به طور غیر اصولی از مسکن ها و تزریق “مرفین” که باعث سنگ کیسه “صفرا” شده است؛ استفاده میکنند.

حسین رونقی ملکی، دانشجوی رشته کامپیوتر دانشگاه آزاد اراک، در ۲۲ آذر ماه ۱۳۸۸ در منزل پدری اش در شهر ملکان تبریز بازداشت شد.

 این وبلاگ نویس، یک روز پس از بازداشت به بند ۲ الف در زندان اوین منتقل شد و تحت فشارهایی شدید برای اخذ اعترافات تلویزیونی قرار گرفت. وی عضوی از گروه ضد فیلترینگ “ایران پراکسی” بود که تلاش های گسترده ای در زمینه مبارزه با سانسور در فضای اینترنتی ایران انجام داد. وی همچنین با نام مستعار بابک خرمدین در بین وبلاگ نویسان شناخته می شود.

 شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، به ریاست قاضی پیرعباسی، در مهرماه ١٣٨٩ وی را  به اتهام «عضویت در شبکه ایران پراکسی، توهین به رهبری و رئیس جمهوری از طریق وبلاگ نویسی» به ١٥ سال حبس تعزیری محکوم نمود. شعبه ٥٤ دادگاه تجدید نظر نیز عین این حکم تایید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *