علی لاریجانی با غلبه بر حداد عادل، رئیس مجلس شورای اسلامی شد

علی لاریجانی با غلبه بر حداد عادل، رئیس مجلس شورای اسلامی شد

 

روز سه شنبه، ٦ خرداد (١٦ ژوئن)، رای گیری برای انتخاب اعضای هیات رئیسه دایم نخستین سال دوره نهم مجلس برگزار شد و به گزارش سایت خبررسانی مجلس – خانه ملت – علی لاریجانی، نماینده قم و رئیس موقت مجلس، توانست بر غلامعلی حداد عادل، رقیب اصلی خود برای تصدی این سمت پیروز شود

به گزارش خانه ملت، در رای گیری روز سه شنبه، علی لاریجانی رای ١٧٧ تن از نمایندگان و غلامعلی حداد عادل رای ٨٩ تن از آنان را به دست آوردند.
آقایان لاریجانی و حداد عادل هر دو از نمایندگان اصولگرا محسوب می شوند و در رای گیری برای انتخاب هیات رئیسه موقت مجلس که هفته گذشته برگزار شد، به ترتیب ١٧٣ و ١٠٠ رای به دست آورده بودند.

علی لاریجانی نماینده مردم قم و غلامعلی حدادعادل نماینده مردم تهران ‌نامزد ریاست مجلس شده بودند که ‌لاریجانی 177 رای را به خود اختصاص داد و برای اولین سال فعالیت پارلمان نهم رییس مجلس شد. حدادعادل نیز 89 را از آن خود کرد و 4 رای نیز سفید اعلام شد.
هم‌چنین محمدرضا باهنر و سید‌محمدحسن ابوترابی‌فرد نمایندگان تهران و احمد سالک نماینده اصفهان برای تصدی این سمت کاندیدا شدند که ‌ابوترابی‌فرد با 232 رای و ‌باهنر با 179 رای از مجموع 271 رای حاصله به عنوان نواب اول و دوم هیت رییسه دایم برای اولین سال فعالیت مجلس نهم انتخاب شدند. سالک نیز 85 رای نمایندگان را به خود اختصاص داد.
حسین سبحانی‌نیا، علیرضا منادی، شاهین محمدصادقی، محمدحسین فرهنگی، جواد جهانگیرزاده و محمد دهقان، ضرغام صادقی، سیدمرتضی حسینی، سیدعلی طاهری، ابراهیم کارخانه، غلامرضا کاتب، حاجی دلیگانی و سیدرمضان شجاعی کیاسری نیز کاندیداهای عضویت در هیت رییسه دایم مجلس نهم به عنوان دبیر بودند که بر این اساس، حسین سبحانی‌نیا با 166 رای، محمدحسین فرهنگی با 164 رای، محمد دهقان با 161 رای، شاهین محمدصادقی با 152 رای، علیرضا منادی با 140 رای، جواد جهانگیرزاده با 134 رای از مجموع 274 آرای ماخوذه به عنوان دبیران هیت رییسه دایم مجلس نهم برگزیده شدند.
سیدشریف حسینی با 166 رای، عبدالرضا مصری با 165 رای‌ و محمد آشوری با 152 رای نیز به عنوان ناظران هیت رییسه دایم مجلس نهم انتخاب شدند.
گفتنی است مجلس نهم هفته پیش کار خود را با یک رییس سنی آغاز کرده بود.
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *