رییس جمهور اسراییل: فرصت ایران به پایان رسیده است

رییس جمهور اسراییل: فرصت ایران به پایان رسیده است

هم زمان با مذاکرات 6 قدرت جهانی با ایران بر سر برنامه ی اتمی این کشوردر مسکو، شیمون پرز، رییس جمهور اسراییل، در مصاحبه با خبرنگار شبکه خبری سی ان ان اظهار کرد که ایرانیان به دنبال ایجاد شکاف در میان قدرتهای جهانی هستند و خطر حمله نظامی را جدی نمی گیرند.

پرز در ادامه اظهار کرد که من تصور نمی کنم ایرانیان موفق به ایجاد شکاف در جبهه مخالف شوند زیرا این خطر ایران است که این کشورها را متحد نگاه داشته و نه سیاستهای آنها. اگر ایرانیان خطر حمله ی نظامی را جدی بگیرند احتمالا به آن نیازی نباشد اما اگر تصور کنند که این یک حقه است، احتمالا به جنگ منتهی خواهد شد.

در ادامه خبرنگار سی ان ان از او می پرسد: ایران چه مدت فرصت دارد؟ پرزپاسخ داد من تصور می کنم زمان تمام شده زیرا آنها ساخت بمب را ادامه دادند که این موضوع در تضاد با قطعنامه های سازمان ملل متحد و سازمان انرژی اتمی در ژنو است. آنها جهان را تحریک می کنند و به غنی سازی ادامه می دهند. مجری دوباره پرسید پس به نظر شما زمان به پایان رسیده؟ و پرز در پاسخ گفت: من فکر می کنم زمان برای ایران شروع به پایان رسیدن کرده است.

گفتنی است ایران عضوپیمان ان پی تی است و تمام تاسیسات اتمی این کشور تحت نظارات آژانس انرژی اتمی قرار دارد و کشور اسراییل تنها کشوری است در خاورمیانه که صدها کلاهک اتمی در اختیار دارد و یکی از چهار کشوری در جهان است (اسراییل، کوبا، هند و پاکستان) که هیچگاه عضوی از پیمان منع گسترش سلاحهای اتمی نبوده و بارها ایران را به حمله نظامی تهدید کرده است. اخیرا برخی مقامات رسمی این کشور خواستار گرسنگی دادن ملت ایران برای فشار بر نظام حاکم شده بودند.

 

YouTube Preview Image

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *