بيانيه پان ايرانيست​هاي خوزستان درباره اعدام​هاي اخير در اين استان

«درک حقيقت، گفتن حقيقت، پيروي از حقيقت»

 

اعدامیان خوزستان
اعدامیان خوزستان

رسانه ای کردن چهره های تجزیه طلب قومی تحت عنوان «تحلیل گر سیاسی»، استفاده از ابزار حقوق بشر و دادن القابي همچون فعال سياسي، فعال اجتماعي و فعال حقوق بشری به افراد بزهکار و قاتل تنها بخش کوچکی از جنگ رسانه های بين کشورهاست.

در روزهای اخیر خبری با عنوان: «اعدام چهار جوان عرب و جلوگیری از مراسم عزاداری آنان در اهواز» در گستره وسيعي از رسانه هاي گوناگون پخش شد. در متن خبر هم خوانده ایم که این چهار نفر فعال حقوق بشر و آزادیخواه هستند. گروه هاي حقوق بشري گوناگون مانند عفو بين الملل نيز در اين باره بيانيه هايي صادر کردند. بدون ترديد دل هر انسان با وجدان و آزاده اي از اعدام چهار جوان روشنفکر به درد می آید و از خود می پرسد چرا؟؟ این همان هدف اصلی برخي رسانه هاست که در ادامه,این پرسش را ضمن مصاحبه با افراد معلوم الحال و تجزیه طلب و با این استدلال نادرست پاسخ می دهد :

در خوزستان ظلم و ستم و تبعيض تنها نسبت به قوم عرب اعمال مي شود و اين قوم در سرزمين خود زير سلطه قوم غالب يعني فارس قرار دارد و از همه حقوق خود محروم است. و بلافاصله نتیجه همیشگی گرفته می شود که خوزستان سرزمینی عربی است که از سال 1925 ميلادي (1304 خورشيدي) اشغال گرديده است و باید از ایران جدا شود و این را از اهداف چهار جوان معدوم بیان می کند. این پروپاگندای رسانهای چنان تاثیرگذار است که در نبود منابع مطمئن و کانال هاي ارتباطي، برخي از فعالين سياسي که عنوان ملی را بر نام تشکيلات سياسي خود دارند بدون هیچگونه تحقیق و پرسش و به واسطه يک منبع خبري غير مطمئن، اقدام به انتشار گسترده این خبر در سایت های خود نموده و به طور ناخواسته برای تجزیه طلبان در بین اپوزوسیون کسب وجهه کردند.

 آنجا که پای تمامیت ارضی ایران در ميان است اغماض و کوتاهي در هيچ زمينه اي و با هيچ فرد يا گروهي قابل پذيرش نيست. برای پاسداري از سرزمین خوزستان قلب تاريخ و فرهنگ ايران زمين، خون هزاران ایرانی از عرب و کرد و لر و بلوچ و تالش و آذری گرفته تا مسیحی و مسلمان و زرتشتی و کلیمی ریخته شده است و این ملک امانت پيشينيان است که باید تحویل آیندگان این سرزمین دهیم. این مسأله هيچ ربطی به نظام حاکم و شيوه عملکرد آن ندارد که آن خود حديث ديگري است. اين مقدمه از آنجا بيان شد که پس از پیگیری های محلی چند روز اخیر از محل سکونت این افراد در منطقه ملاشيه اهواز و دادگستری شهرستان اهواز به شنيدههايي درباره اين افراد اعدامي رسيديم و نتيجه تحقيقاتمان درباره اين عناصر را به آگاهي ملت ايران و رسانههاي بيطرف و بي غرض قرار ميدهيم تا کمکي به روشن شدن حقيقت بشود.

 برادران حیدری ساکن منطقه ملاشیه اهواز بوده این منطقه جزء مناطق کاملاً عرب نشین اهواز است به لحاظ زمانی ده دقیقه با مرکز شهر و پانزده دقیقه با دانشگاه چمران اهواز فاصله دارد.

این برادران دارای 12 پرونده مفتوح از سال 85 در دادگستری اهواز می باشند و اين افراد در ديد مردم منطقه خلافکارهاي حرفه اي بودهاند و  بزه انتسابي مطروح در افواه عمومي به اين افراد که آنها را در رده بندي مجرمين خطرناک قرار ميدهد به اين شرح است:

– سرقت از منازل شهروندان اهواز

– کیف قاپی و زورگیری در سطح شهر اهواز

– سرقت از انبارهای صنایع فولاد خوزستان و توسعه نیشکر اهواز (مسوولان عنوان کرده اند فیلم ضبط شده موجود است که اميدواريم منتشر شود)

– حمله به مهمانان نوروزی و تجاوز به یک زن در مقابل چشمان همسرش

– سرقت مته های الماس شرکت ملی حفاری ایران  با هماهنگی با گروههای تجزیه طلب که سران آنها ساکن لندن هستند (به منظور ضرر به اقتصاد ايران در حال تحریم)

– تشکیل باندهای توزیع مواد مخدر در محل و باجگيري از مردم

 موارد مذکوره در بالا ضمن جريحه دار کردن افکار عمومي، نظم و امنيت رواني و عيني جامعه را با خطر روبرو ميکند. با توجه به اين موارد و مختومه بودن پرونده از قوه قضاييه انتظار مي رود با نسبت به اقناع و تنوير افکار عمومي از طريق رسانه هاي جمعي روشنگري نمايد.

حال فرض کنیم که همه این اتهام ها ساخته و پرداخته جمهوری اسلامی باشد و واقعاً این افراد فعالین مدنی حقوق بشر بوده اند. پس به این نمونه توجه کنید که مورد تاييد همه ساکنين محل و اقوام و بستگان اين افراد است:

حدود سال 85 برادران حیدری طی اقدام وحشیانه و بنا به یک شک, بدون توضیح خواستن (برخلاف سنت عرب) یا اجازه بیان وصیت (بر خلاف دین اسلام) یا داشتن وکیل (برخلاف موازين حقوق بشري) اقدام به بریدن سر مادر خود «کلثوم حیدری» از پشت نموده که همین کار وحشیانه باعث صدور حکم قتل طایفهای آنها شد و اگر توسط نیروهای امنیتی و انتظامی دستگیر و اعدام نمی شدند، قطعا توسط افراد طایفه کشته می شدند. در آخرین اقدام که منجر به دستگیری آنها شد، حتی به همسایگان خود نیز رحم نکرده و با تیراندازی بی هدف در محل علاوه بر کشتن یک مامور دولتي، 4 نفر از افراد محل نیز کشته و 2 نفردیگر را زخمی کرده که یکی از آنان پدر 5 فرزند است که قطع نخاع و خانه نشین شده است.  مراسم تشییع جنازه این قاتلان نیز در مسجد محل به آرامی برگزار شد اما هنگام خروج از مسجد طبق سنت عرب زمانی که قصد تیراندازی با سلاح داشتند – و قطعاً با فیلمبرداری از آن شاهد جنگ رسانه ای دیگری می بودیم- از این کار ممانعت شد که البته باز به نوعی دیگر و کمرنگ تر با احتياط بيشتر اين کار را انجام دادند. ضمنا یک نفر از بستگان آنها در هنگام اعدام حضور داشته و محل دفن آنها را به طايفه نشان داده است. قابل توجه است مراسم دفن نیز طبق موازین شرعی (کفن کردن- خواندن نماز میت و…)در حضور شاهدی از خانواده معدومین انجام شد.

ما مبحث نوع قوانين موجود و اقدامات و عملکرد قوه قضاييه و روند رسيدگي به پرونده و حقوق مصرح در قانون اساسي براي متهمان و مجرمين را از تبليغات رسانهاي دروغين مدعيان آزاديخواهي جدا ميدانيم. اميدواريم قوه قضاييه خوزستان با درک شرايط خطير کنوني در اين استان و سو استفاده گروه هاي تجزيه طلب در چنين پرونده هايي جهت ناامن جلوه دادن اين منطقه از ايران، اقدام به شفافيت سازي نموده و اسناد غيرمحرمانه پرونده را در اختيار رسانه ها و جامعه خبري قرار دهد تا بدين شکل جلوي اقدامات ضد ملي اين گروهها گرفته شود. همچنين استفاده از احساسات مردمي براي وارون نشان دادن حقايق را محکوم مي کنيم و اعتقاد داريم عنوان فعال حقوق بشر و عناوين ساختگي ديگر به چنين مجرميني توهين به فعالين سياسي و فرهنگي عرب ساکن ايران است که با شيوه دمکراتيک و در چارچوب ايران به کوشش هاي سياسي و احقاق اجتماعي خود ميپردازند.

 امید است رسانه هاي جمعي که بيان حقيقت و بازتاب اخبار واقعي را از موازين اصلي خود بر مي شمرند، هر خبری را به صرف آنکه از سوی رسانه های مخالف جمهوری اسلامی منتشرشده است باور نکرده و انتشار ندهند و اندکي پيرامون چنين مسائل مهمي که با امنيت ملي يک سرزمين و مردمان آن پيوند دارد با حساسيت بيشتري عمل نمايند.

در آینده باز هم درباره شرايط خوزستان با هم ميهنان سخن خواهيم گفت.

پاينده ايران

اهواز

7تيرماه1391

6 دیدگاه برای «بيانيه پان ايرانيست​هاي خوزستان درباره اعدام​هاي اخير در اين استان»

  • ژوئن 28, 2012 در t 10:46 ق.ظ
    Permalink

    لطفا اشک تمساح نریزید،کیست که نداند شما تشنه خون غیر فارسها بخصوص را عربها هستید؟بی نردیدبیشترین  کسانیکه از این اعدامها خرسند هستند،همین شما پان ایرانیستهای نژادپرست هستند.شما همانهایی هستیند که قتل عام عربها در خرمشهر(محمره) توسط جلاد کثیفی مثل مدنی را تایید کردید.
    اگر واقعا شما تفکری دموکراتیک و آزادمنشانه دارید و به منشور کورشتان میبالید،با رضایت به تحصیل به زبان مادری  برای غیر فارسها رضایت دهید.و رسما بیانیه صادر کنید.
    بدیهیت خوی نژادپرستانه شما چنین اجازه ای به شما نخواهد داد.

  • ژوئن 28, 2012 در t 11:56 ق.ظ
    Permalink

    dorood bar shoma ke dar in mowred tahghigh kardid wa sai mikonid haghighat gofteh shawad
    iran sarboland bad

  • ژوئن 29, 2012 در t 7:50 ق.ظ
    Permalink

    گروهی نادان بیرون از گود نشسته و هر جنایتکاری را مدافع حقوق بشر می نامند در شرایط کنونی دشمنی با رژیم کنونی ایران دشمنی با تمامیت ارضی این سرزمین است
    سربلند و پاینده باد فلات ایران
    سرنگون باد دشمنان سرزمین ایران

  • جولای 26, 2012 در t 3:27 ق.ظ
    Permalink

    «درک حقیقت، گفتن حقیقت، پیروی از حقیقت» ! آنهم با لوگوی مضحک حزب مسخره‏ تان.که گویا ادعای انطباق شعارهایتان با موازین حقوق بشری و سازمانهای بین المللی را نیز دارید.جمع کنید این تحلیل هایتان را که اصلا در این حد نیستید .

  • اکتبر 26, 2014 در t 2:49 ب.ظ
    Permalink

    عمو یونس چته جواب نداری شعر می بافی خودتم می دونی اینا کی بودند. تحلیل کجا بودعیان کردن یک واقعیت بود می بینم بهت فشار اومده

  • بازپینگ:اهواز در گذر تاریخ : نمایشگاهی به زبان عربی و دغدغه میهن پرستان | پان ایرانیست خوزستان | تارنمای تشکیلات خوزستان حزب پان ایرانیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *